• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicināšana ģimenē

Thumbnail
View/Open
299-7394-Millere_Kristine_km05019.pdf (958.4Kb)
Author
Millere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lasmanis, Aivars
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba nosaukums un temats ir : „Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicināšana ģimenē”. Atslēgvārdi : „sociālo prasmju apguve”, „ trīs līdz četrus gadus veci bērni”, „ģimene”. Pētījuma mērķis : teorētiski pamatot trīs līdz četrus gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves nozīmi ģimenē, izstrādāt pedagoģisko modeli sociālo prasmju apguves veicināšanai ģimenē un to empīriski pārbaudīt. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz psihologu A. Ādlera, A. Banduras, Ļ Vigotska teorētiskajām atziņām, kā arī pedagogu M. Montesori, R. Šteinera, A.Šponas, R.Kaņepējas, D. Lieģenieces, R.Andersones, J.A. Studenta u.c. pedagoģiskajām atziņām. Empīriskajā daļā tika izstrādāts pedagoģiskais modelis sociālo prasmju apguves veicināšanai ģimenē un pārbaudīts 10 ģimenēs Rūjienas pilsētā.
 
Title of this Master’s thesis is: “Promoting acquisition of social skills for three to four year old children in the family”. Goal of the thesis is: to theoretically substantiate the acquisition of social skills for three to four year old children in the family to create a pedagogical model for Promoting acquisition of social skills in the family and to empirically fortify it. The theoretical part is based on psychologist’s A. Adler, A. Bandura, L. Vigotsky, theoretical concepts, M. Montesori, R. Steiner, A. Spona, R. Kanepeja, D. Liegeniece, R.Andersone, J.A. Students and other pedagogical concepts. The pedagogical model was created for the empirical part and verified in 10 families in the town of Rujiena.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11687
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV