Pedagoga personība Latvijā no 18.gadsimta līdz mūsdienām
Author
Ziemele, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Anotācija
Darba autors Sandra Ziemele.
Darba tēma – pedagoga personība Latvijā no 18. gadsimta līdz mūsdienām.
Darba mērķis – izanalizēt pedagoga personības būtību no skolotāja profesijas pirmsākumiem Latvijā un atklāt skolotāja tēlu mūsdienās.
Teorētiskajā daļā ir sniegts izklāsts par pedagoga personības būtību un tās izpratni. Tiek apskatīts jautājums par pedagoga personības raksturīgākajām iezīmēm un skolotāja attieksmi pret sevi no 18. gadsimta līdz mūsdienām.
Empīriskajā daļā ir veikts praktiskais pētījums par pedagoga personības aktualitāti no 18.gadsimta līdz mūsdienām un iegūto rezultātu apstrāde un analīze.
Secinājums – pedagoga personības tēls dažādos gadsimtos ir nemainīgs, mainās tikai vides – sociālā un ekonomiskā ietekme uz pedagoga darbību.
Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darbs sastāv no 30 attēliem. Darbā ir izmantoti 87 literatūras avoti.
Pētījuma jautājums – vai mainoties sabiedrības vajadzībām, mainās pedagoga personība?
Atslēgvārdi – 18., 19., 20., 21. gadsimta pedagogs personība. Author: Sandra Ziemele
Theme: Pedagogues personality in Latvia since 18.century till nowadays.
Aim: Analyze substance of pedagogue’s personality since teacher profession dawn in Latvia, and discover teacher’s character in nowadays.
Theoretical part contains summary about essence of pedagogue’s personality and its concept. There is a question made about pedagogue’s personality’s characteristic marks and teacher’s attitude against themselves since 18.century till nowadays.
Empirical part contains practical research about pedagogue’s personality’s urgency since 19.century till nowadays and acquired result processing and analysis.
Conclusions: pedagogues personalities character in different centuries is constant, varies just environment- social and economical influence on pedagogues activities.
Paper consists of 2 parts- theoretical part and practical part. Paper contains 30 images. Paper is made from 87 literature sources.
Research question- if changing societies needs changes pedagogues’ personality?
Key words: 18.century, 19.century, 20.century, 21.century, pedagogue, personality.