• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoga personība Latvijā no 18.gadsimta līdz mūsdienām

Thumbnail
View/Open
299-7428-Ziemele_Sandra_Peda010440.pdf (827.8Kb)
Author
Ziemele, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Anotācija Darba autors Sandra Ziemele. Darba tēma – pedagoga personība Latvijā no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Darba mērķis – izanalizēt pedagoga personības būtību no skolotāja profesijas pirmsākumiem Latvijā un atklāt skolotāja tēlu mūsdienās. Teorētiskajā daļā ir sniegts izklāsts par pedagoga personības būtību un tās izpratni. Tiek apskatīts jautājums par pedagoga personības raksturīgākajām iezīmēm un skolotāja attieksmi pret sevi no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Empīriskajā daļā ir veikts praktiskais pētījums par pedagoga personības aktualitāti no 18.gadsimta līdz mūsdienām un iegūto rezultātu apstrāde un analīze. Secinājums – pedagoga personības tēls dažādos gadsimtos ir nemainīgs, mainās tikai vides – sociālā un ekonomiskā ietekme uz pedagoga darbību. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darbs sastāv no 30 attēliem. Darbā ir izmantoti 87 literatūras avoti. Pētījuma jautājums – vai mainoties sabiedrības vajadzībām, mainās pedagoga personība? Atslēgvārdi – 18., 19., 20., 21. gadsimta pedagogs personība.
 
Author: Sandra Ziemele Theme: Pedagogues personality in Latvia since 18.century till nowadays. Aim: Analyze substance of pedagogue’s personality since teacher profession dawn in Latvia, and discover teacher’s character in nowadays. Theoretical part contains summary about essence of pedagogue’s personality and its concept. There is a question made about pedagogue’s personality’s characteristic marks and teacher’s attitude against themselves since 18.century till nowadays. Empirical part contains practical research about pedagogue’s personality’s urgency since 19.century till nowadays and acquired result processing and analysis. Conclusions: pedagogues personalities character in different centuries is constant, varies just environment- social and economical influence on pedagogues activities. Paper consists of 2 parts- theoretical part and practical part. Paper contains 30 images. Paper is made from 87 literature sources. Research question- if changing societies needs changes pedagogues’ personality? Key words: 18.century, 19.century, 20.century, 21.century, pedagogue, personality.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11688
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV