Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorMisāne, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8303en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11690
dc.description.abstractMaģistra darba „Pedagoģijas teorijas Latvijas skolu praksē (1918 – 1940)” mērķis ir pētīt starptautisko pedagoģijas teoriju ienākšanu Latvijas izglītības sistēmā un izvērtēt jaunizveidotās Latvijas valsts izglītības sistēmas darbību no 1918. līdz 1940. gadam, analizējot minētā laika posma izglītības darbinieku pedagoģisko devumu un tā novērtējumu mūsdienu pedagoģijas zinātnieku darbos. Laikā, kad tika nodibināta neatkarīga Latvijas valsts, radās nepieciešamība pēc jaunu, efektīvāku ceļu meklējumiem mācību un audzināšanas darbā un pēc jaunām pedagoģiskām atziņām. Maģistra darba izstrādes gaitā veikta: 1) laikmeta raksturojuma un izglītības situācijas iepazīšana Latvijā laika posmā no 1918. līdz 1940. gadam; 2) starptautisko pedagoģijas ideju ienākšanas un latviešu pedagoģijas zinātnieku devuma izpēte; 3) informācijas par skolotāju – mēģinātāju kustību un tās nozīmi Latvijas skolā apkopošana; 4) skolotāja – mēģinātāja Pētera Kūlas pedagoģiskās darbības analīze. Var secināt, ka, gan izmantojot latviešu tautas uzkrāto pedagoģisko pieredzi un tradīcijas, gan iepazīstoties ar starptautiskajām pedagoģijas idejām un ārzemju pedagogu pieredzi, latviešu pedagogi sekmīgi veidoja jauno Latvijas izglītības sistēmu. Atslēgvārdi: jaunā skola, pilsoniskā audzināšana, starptautiskās pedagoģijas idejas, reformpedagoģija, skolotāji – mēģinātāji.en_US
dc.description.abstractMaster thesis “The theory of education in Latvian schools (1918 – 1940)” is written with an aim to study arrival of international theories of pedagogy in the educational system in Latvia as well as to evaluate the performance of newly formed educational system of Latvia in the period from 1918 till 1940. It is done by analysing the employees of this sector in that particular period of time and estimating their contribution for the contemporary works of scholars of pedagogy. In the time when independent Republic of Latvia was formed there arose a necessity of new, more effective ways of teaching and education as well as new cognitions in pedagogy. Writing this research included: 1) Learning about the period 1918-1940 and educational situation in Latvia in that particular time; 2) Research of the arrival of international pedagogical ideas and the contribution of Latvian scholars of pedagogy; 3) Summarizing the information about the movement of teachers-experimenters and its importance in the schools in Latvia; 4) Analysis of the work of teacher-experimenter Peteris Kula. We can conclude that Latvian pedagogues successfully formed new educational system in Latvia using the gathered pedagogical experience and traditions as well as becoming acquainted with international pedagogic ideas and the experience of pedagogues abroad. Key words: new school, civil education, international pedagogical ideas, reformpedagogy, teachers-experimenters.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePedagoģijas teorijas Latvijas skolu praksē (1918 – 1940)en_US
dc.title.alternativeThe theory of education in Latvian schools (1918 – 1940)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record