Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorJukša, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8542en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11692
dc.description.abstractMaģistra darba uzdevums ir izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu izziņas interešu attīstības pedagoģiskos nosacījumus un organizāciju pedagoģiskajā procesā. Bērna spējai uztvert priekšmetu, parādību veselās un atsevišķās daļas, kuras pakāpeniski pieaugušā vadībā tiek vispārinātas, un tad, iedziļinoties to būtībā, pakāpeniski attīstās bērna izziņas intereses. Šo izziņas interešu attīstību sekmē mērķtiecīgi virzīts pedagoģiskais process pirmsskolā. Lai sasniegtu maģistra darba izvirzīto mērķi, tika pielietotas sekojošas pētīšanas metodes: pedagoģiskā novērošana, anketēšana, pedagoģiskās situācijas, bērnu darbības produktu analīze, matemātiskās statistiskās metodes. Secinājām, ka mērķtiecīga pedagogu ietekme uz izziņas interešu attīstību un vecāku atbalsts šajā procesā sekmē bērna intelektuālo attīstību. Atslēgvārdi: Attīstība ir kvalitatīvs process, kura rezultātā bērns izveidojas par kulturālu, intelektuālu un sociālu būtni. Izziņa ir process, kas attīstās bērnā ar pirmajiem viņa atklājumiem un, pamazām augot, izziņu attīsta aktīvā, radošā darbībā. Izziņas intereses- pozitīvas emocijas par veicamo darbību. Emociju saistība ar izziņas darbību, tieši ietekmē tieksmi darboties. Pētījums tika veikts Rīgas 106. pirmsskolas izglītības iestādēen_US
dc.description.abstractThe aim of research work is to research the development of cognition interests in the process of pedagogical cognitions for preschool children and organization in the pedagogical process. Children ability to receive whole and separate parts of objects, whole and separate facts, which are gradually generalized under the guidance of an adult and than, looking into their entity, cognition interests of child are gradually developing. This development of cognition interests are promoted by purposefully developed pedagogical process in preschool education. To achieve an aim of research work, there were following research methods applied: pedagogical surveillance, polling, pedagogical situations, analysis of children activity process, mathematical statistic methods. We concluded that purposeful influence of pedagogues concerning development of cognition interests and parent support in this process promotes the intellectual development of a child. Key words: Development is a process of quality and in the result of this process child develops into cultural, intellectual and social creature. Cognition is a process which develops in a child together with the first discoveries and gradually growing up; cognition is developed in an active and creative movement. Cognition interests- positive emotions about performed actions. Connection of emotions with cognition actions directly influences the tendency to act. The research was performed in the Riga Elementary school No 106en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIzziņas interešu attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of cognition interests in the preschool pedagogical processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record