Audzināšanas metodes latviešu rakstnieku prozas darbos 19. gadsimta 2. pusē
Автор
Rubcova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Marinas Rubcovas maģistra darba temats ir „Audzināšanas metodes latviešu rakstnieku prozas darbos 19. gadsimta 2. pusē”.
Audzināšanas metode ir viens no būtiskākajiem audzināšanas procesa komponentiem, kura izpētei pievērsušies daudzi zinātnieki, piemēram, V. Zelmenis, L. Žukovs, A. Špona. Risinot aktuālas ar audzināšanas metodiku saistītās problēmas mūsdienās, joprojām aktuāla paliek arī vēsturiskā mantojuma apzināšana.
Latvijā līdz šim nav veikti pētījumi par audzināšanas metožu rašanās aizsākumiem 19. gadsimta 2. pusē. Tas nosaka maģistra darba temata aktualitāti.
Pētījuma mērķis ir izzināt, kādas audzināšanas metodes ir izmantotas latviešu rakstnieku prozas darbos 19. gadsimta 2. pusē.
Maģistra darbā izpētītas galvenās audzināšanas metodes, kas minētas 19. gadsimta 2. puses periodiskajos izdevumos, apzināti tā laika latviešu rakstnieku prozas darbi, kas veltīti audzināšanas jautājumiem un veidots pārskats par metodēm, kas radušas atspoguļojumu šajos daiļdarbos.
Pētījumā gaitā paveiktais ļauj secināt, ka daudzas raksturīgās 19. gadsimta 2. puses audzināšanas metodes savu aktualitāti nav zaudējušas arī mūsdienās – paraugs, uzslava, sods u.c.
Atslēgvārdi: audzināšana, audzināšanas metode, sods, pavēle, aizliegums, paraugs. The topic of the research by Marina Rubcova is “Educational methods in prosaic works of Latvian author in the second half of 19th century”.
Educational methods is one of the most important components of educational process, which is investigated by many scientists, for example, V.Zelmenis, L.Zukovs, A.Spona. Nowadays dealing with actual problems of educational methodology still actual is exploration of historical heritage.
The actuality of these master theses is shaped by the fact that in Latvia so far there are no researches about origin of educational methods in second half of 19th century.
The aim of this research is to explore which educational methods were used in the Latvian authors’ prosaic works in the second half of 19th century.
Main educational methods, which were mentioned in periodical publications of second half of 19th century, as well as prosaic works of Latvian authors of that time which are dedicated to educational questions were explored in these master theses. There is also made an overview about methods, which are reflected in these works of art.
This research allows making a conclusion that many educational methods that were characteristic for second half of 19th century have not lost their actuality also today – e.g. example, commendation, punishment etc.
Key words: education, educational methods, punishment, order, prohibition, example.