Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorFreiberga, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:01Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:01Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8720en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11697
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir „Saistība starp vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības līmeni un vecāku attieksmi savstarpējām attiecībām ģimenē.” Darba mērķis: izpētīt saistību starp vecāku attieksmi pret savstarpējām attiecībām ģimenē un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbību. Lai veiksmīgi sasniegtu darba mērķi un pierādītu hipotēzi tiek teorētiski analizēta vecākā pirmsskolas vecuma bērna psihofizioloģiskā attīstība. Izzināta sadarbības būtība, funkcijas. Raksturota ģimene, ka bērnu sadarbības veicinātāja, vecāku attieksmes būtība. Praktiski – izpētīta vecāku attieksme pret bērnu un savstarpējām attiecībām ar aptaujas palīdzību, kur izmantoti četri kritēriji. Novērotas un analizētas bērnu sadarbības īpatnības pēc astoņiem izstrādātiem kritērijiem. Veikta Spīrmena rangu korelācija, lai izpētītu saistību starp vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības līmeni un vecāku attieksmi pret savstarpējām attiecībām ģimenē. Pirms tam veikta Kronbaha – Alfa, lai noteiktu vacāku aptaujas jautājumu un bērnu novērošanas kritēriju satura validitāti jeb uzticamību. Izstrādāti secinājumi. Darbā ir septiņi pielikumi. Pielikumos pievienoti vecāku aptaujas jautājumi, vecāku aptaujas rezultātu atspoguļojums, bērnu sadarbības prasmju novērošanas tabula, bērnu sadarbības prasmju izteiktības līmeņi, Kronbaha – Alfa rezultāti un veiktās Spīrmena rangu korelācijas atspoguļojums. Darbā izmantoti 45 literatūras avoti. Galvenokārt - Ā. Karpovas, I. Žoglas, R. Andersones, D. Lieģenieces, S. Omārovas, E. H. Eriksona, D. Eitones, V. Satiras, S. Rimmas, A. Ļubļinska, V. Reņģes, A. Spivakovskas, J. A. Studenta, A. Vorobjova un A. Šponas teorijas un atziņas. Maģistra darbs sastāv no ievada un trīs daļām. Darbā ir 25 attēli, 4 tabulas, 7 pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Master Paper is "The Link between the Cooperative Level of Older Pre-school Age Children and the Parental Evaluation of the Mutual Relationship in the Family". The aim of the current paper is to investigate the link between the parental attitudes towards the relationship in the family and the cooperation of pre-school aged children. In order to achieve the aim of the paper and to prove the hypothesis, firstly, a theoretical analysis of psycho-physiological development of older pre-school children is conducted. The essence and the functions of their cooperation are examined. A description of the family as an institution enabling the cooperation of the child is given as well as that of the role of parental attitudes. The practical part of the paper includes a research of the attitudes of parents towards the child and the mutual relationship, based on a 4-criteria-questionnaire. Moreover, the individual character of children cooperation is observed and analyzed according to 8 criteria developed by the author of the paper. To arrive at relevant conclusions, initially, Cronbach's alpha is applied to measure the validity of questions of the parent questionnaire and children observation criteria. Then, the Spearman's rang correlation is used in order to examine the link between the cooperative level of older pre-school age children and the attitude of their parents towards the mutual relationships in the family. The paper has an introduction, three chapters and seven appendices. They include the questions of the parent questionnaire, the results of the parent questionnaire, a table reflecting the cooperative skills of the children developed under the observation process, the explicitness of the children cooperation level, results of Cronbach's alpha and reflection of the Spearman's rang correlation. The bibliography of the paper lists 45 sources, mostly by Ā. Karpova, I. Žogla, R. Andersone, D. Lieģeniece, S. Omārova, E. H. Eriksons, D. Eitone, V. Satira, S. Rimma, A. Ļubļinskis, V. Reņģe, A. Spivakovska, J. A. Students, A. Vorobjovs and A. Špona. The paper has 25 drawings, 4 tables and 7 appendices.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSaistība starp vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības līmeni un vecāku attieksmi pret savstarpējām attiecībām ģimenēen_US
dc.title.alternativeThe Link between the Cooperative Level of Older Pre-school Age Children and Mutual Relationship in their Familiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record