Show simple item record

dc.contributor.advisorRieksta, Sanitaen_US
dc.contributor.authorBreide, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:02Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8837en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11708
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Video kā runāšanu iedrošinošs līdzeklis 7. un 8. klasē”. Tā tika izvēlēta, jo darba autore uzskata, ka iedrošināšanas un mācību motivācijas trūkums ir viena no nozīmīgākajām progresējošajām problēmām ar kuru jātiek galā mūsdienu skolotājam. Turklāt, darba autore savos studiju gados, kā arī pedagoģiskās prakses laikā ievēroja, ka angļu valodas skolotāji pievērš lielāku uzmanību tieši gramatikai, vārdu krājumam un rakstīšanas iemaņām, uzskatot tās par svarīgākajām prasmēm, lai nokārtotu eksāmenus. Mutiskie uzdevumi, tajā pašā laikā, nav tik akcentēti, iespējams, tamdēļ, ka tie ir laikietilpīgi un bieži vien grūtāk labojami nekā vingrinājumi, kuri trenē citas prasmes. Darba autore apsvēra dažādas iespējas, kā iedrošināt tīņu vecuma skolniekus runāt angļu valodas stundās, nonākot pie secinājuma, ka video varētu būt viens no piemērotākajiem veidiem, kā to izdarīt. Pirmkārt, lai noskaidrotu kā video materiālu izmantošana varētu iedrošināt tīņu vecuma skolniekus, nepieciešamā literatūra par pusaudžu vecuma īpatnībām un motivācijas aspektiem tika izpētīta. Otrkārt, darba autore iepazinās ar mutisko uzdevumu veidiem un kritērijiem, lai tie būtu runāšanu veicinoši. Treškārt, darba autore izpētīja dažādās video iezīmes, kuras varētu būt iedrošinošas skolniekiem, iekļaujot video izmantošanas priekšrocības un parametrus veiksmīgai video materiālu izvēlei. Lai gūtu praktisku ieskatu video kā iedrošinoša līdzekļa lietošanā, tika veikta izpēte ģimnāzijā, kas sastāvēja no divām anketām, intervijām, novērošanas lapām un uzdevumiem, kuri tika pildīti pēc video materiāla noskatīšanās. Abas anketas tika veidotas skolēniem, turpretī intervijas – angļu valodas skolotājiem. Izanalizējot savāktos datus, darba autore veica zināmus secinājumus. Kopumā gan skolnieki, gan skolotāji uzskata video par runāšanu iedrošinošu līdzekli. Skolotāji to uzlūko kā palīgu motivācijas paaugstināšanai un skolnieku pamudināšanai, turpretim skolēni uzsver, ka video padara mācību stundas interesantākas, stimulē viņus aktīvāk piedalīties nodarbībās, kā arī iedrošina viņus runāt, video izmantošanas plašā priekšrocību loka dēļ. Neskatoties uz to, lai nodrošinātu efektīvu un veiksmīgu video pielietošanu, skolotājam ir jāņem vērā noteikti kritēriji un nosacījumi, atlasot video materiālus un gatavojot pavadošos uzdevumus.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Diploma Paper is “Video as an Encouraging Tool for Speaking in Forms 7 and 8”. It was chosen because the author of the Paper considers the lack of encouragement and motivation for learning as one of the major progressive problems that a teacher today has to cope with. Besides, the author of the Paper in her own study years as well as in her pedagogical practice noticed that English teachers in schools pay more attention to grammar, vocabulary and writing skills regarding these fields as the most important ones to pass the examinations. Speaking activities, at the same time, are not so emphasized probably due to them being time-consuming and often more difficult to correct than tasks practising other skills. The author of the Paper thought over different possibilities how to encourage teenage learners to speak in English lessons coming to the conclusion that video could be one of the appropriate ways to do it. Firstly, in order to find out how the usage of video could encourage teenage students, necessary literature about the age peculiarities of young adolescents and the aspects of their motivation was studied. Secondly, the author of the Paper got acquainted with the types of speaking activities and the criteria for them being encouraging. Besides, also the ways of emboldening the teenagers to speak were studied. Thirdly, the author of the Paper looked at different features of video that could be encouraging for the learners, including the advantages of using it and the criteria for successful selection of video materials. To gain practical insight into the usage of video as an encouraging tool, a case study, consisting of two questionnaires, interviews, observation sheets and speaking activities used after a video, was carried out in a gymnasium. Both questionnaires were designed for the students while the interviews were meant for English language teachers. Having analysed the gathered data, the author of the Paper made certain conclusions. Overall both students and teachers consider video an encouraging tool for speaking. Teachers see it as a helper to increase learning motivation and encourage the learners while the pupils emphasize that video makes the lessons more interesting, stimulates them to participate in the classes more actively as well as encourages them to speak due to the wide range of advantages the usage of video has. Nevertheless, to ensure an effective and successful use of video, there are certain criteria and conditions that a teacher has to take into account when selecting video materials and preparing accompanying activities.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVideo kā runāšanu iedrošinošs līdzeklis 7. un 8. klasēen_US
dc.title.alternativeVideo as an Encouraging Tool for Speaking in Forms 7 and 8en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record