Sadarbīgās mācīšanās stacijas vārdu krājuma pilnveidei vidusskolas angļu valodas stundās
Autor
Kļaviņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sadarbīgās mācīšanās stacijas ir novatoriska un Latvijas skolotāju vidū neizplatīta mācību metode. Neskatoties uz to, šī metode ir noderīga angļu valodas un sadarbības prasmju atīstīšanai, kas, vēl papildus, attīsta arī sociālas prasmes un spēj sasniegt daudzveidīgus mērķus. Vārdu krājuma pilnveide caur sadarbīgās mācīšanās stacijām, tika izvēlēta, jo ne vienmēr skolotāji var veltīt pietiekami daudz laika vārdu krājuma pilnveidošanai, attīstīšanai, bet bez vārdu krājuma zināšanām ievērojamas angļu valodas zināšanas nav sagaidāmas.
Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskolā. Pētījums ilga divus mēnešus prakses ietvaros vidusskolā 2008. gadā. Pētījumā piedalījās 18 11.klases skolēni un viena angļu valodas vidusskolas skolotāja. Piecas datu vākšanas metodes tika izmantotas: novērošana, skolēnu atsauksmes, testu rezultātu analīze, intervijas un anketas.
Atsevišķa gadījuma pētījuma rezultāti rāda, ka sadarbīgās mācīšanās stacijas kā mācību metode palīdzēja pilnveidot vārdu krājumu angļu valodas stundās vidusskolā. Intervijas apstiprināja faktu, ka šī metode nav populāra mācību metode Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskolā, lai arī līdzīgas metodes ir izmantotas, bet ne vārdu krājuma pilnveidei. Skolēni paši arī uzskata, ka šī metode palīdzēja viņiem pilnveidot vārdu krājumu un arī nākotnē viņi vēlētos šo metodi izmantot māčīšanās procesā.
Apkopojot visus rezultātus, autors konstatē, ka sadarbīgās mācīšanās stacijas ir laba mācību metode vārdu krājuma pilnveidei, ja skolotājs izmanto piemērotus un ieteicamus vārdu krājuma pilnveidošanas uzdevumus, piemērotus mācību materiālus, palīdz skolēniem attīstīt un izmantot sociālās prasmes sadarbojoties, iedrošina un motivē skolēnus grupu darbā. Collaborative learning stations are innovative and even unfamiliar teaching-learning method for the teachers in Latvia. Still this method is very useful for English language and collaboration development, what, in addition, develops social skills and can achieve various objectives. The enrichment of vocabulary through the collaborative learning stations was chosen taking into account the fact that not always teachers can devote much time for the vocabulary enrichment, but no considerable English knowledge can be expected without knowing vocabulary. The Aim of this Diploma Paper was to explore collaborative learning stations as a method to enrich vocabulary in secondary school English lessons.
The case study was carried out in Ilmāra Gaiša Kokneses secondary school. The research was done for two months during the teaching practice in secondary school in 2008. A sample of 18 pupils of the Form 11 and an English teacher of the secondary school took participation in the research. Five methods of data collection were used: observation, feedback, the analysis of the results from the tests, interviews and questionnaires.
The results of the case study showed that collaborative learning stations as a teaching method helped to enrich vocabulary in secondary school English lessons. The interviews confirmed the fact that this method is not popular among the teaching-learning methods in Ilmāra Gaiša Kokneses secondary school, although some similar methods have been used, but not exactly for vocabulary enrichment. Pupils, themselves, also think that this method helped them to enrich vocabulary and also in the future they would like to use it in the learning process.
By summarizing all the results, the author states that collaborative learning stations are an effective teaching method for vocabulary enrichment, if the teacher uses appropriate vocabulary enrichment activities, appropriate teaching materials, helps pupils to develop and use their social skills in cooperation, encourages and motivates pupils during the group work.