Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorĻakutina, Natālijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8843en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11711
dc.description.abstractŠīs darbs pēta stāstīšanas nozīmi un kā stāstīšana, kā angļu valodas apguves metode, var būt pielietojama angļu valodas stundās Rīgas skolās. Lai to veiksmīgi panāktu, tika veikti gan teorētiskā gan praktiskā pētīšana ar mērķi izpētīt stāstīšanu angļu valodas stundās kā tādu, un izstrādāt dažādus paņēmienus, kā tos varētu izmantot, lai attīstīt skolēnu valodas prasmes, it īpaši, uzlabot vārdu krājuma iegaumēšanās. Mērķa sasniegšanai tika atlasīts dažu stāstu kopums lai izmantot to prakses laikā skolā. Par pētīšanas metodi tika izvēlēta atsevišķa gadījuma pētījums, kas bija veikts laikā no 2008. gada janvāra līdz martam vienā no Rīgas vidusskolām 10. klasē, ar skolniekiem, kuri mācās angļu valodu. Praktiskā pētīšanas daļā tika izmantotas tādas informācijas vākšanas metodes kā novērošana, anketēšana un intervija. Lai noskaidrot cik veiksmīga bija skolēnu vārdu krājuma paplašināšana ar stāstīšanas metodes palīdzību, tika izanalizēti skolēnu darbu rezultāti. Teorētiska daļa izpēta stāstīšanas nozīmi literatūras stundās. Tiek secināts ka stāstījums var būt par izglītojošs, stimulējošs un interesants avots angļu valodas apguvējiem. Atstāstījumi nodrošina runāšanas un klausīšanas prasmes attīstību. Atstāstījumu teksti tiek rūpīgi atlasīti balstoties uz skolēnu interesēm un zināšanu līmeni. Bilžu, papildus uzdevumu, mīmikas un žestu izmantošana var būt ļoti noderīgas skolēniem atstāstījumu veikšanā. Stāstīšana palielina skolnieku vēlmi un motivāciju mācīties angļu valodu, kas savukārt, paplašina skolēnu vārdu krājumu. Visas šī darbā aprakstītas mācību metodes un ieteikumi var būt pielietojami dažādās klasēs ar dažādiem valodas zināšanas līmeņiem atkarīgi no literatūras veida, izvēlētā šīm nolūkam. Darba rezultāti un secinājumi var būt izmantoti angļu valodas ka svešvalodas pasniedzējiem skolnieku motivācijas paaugstināšanai angļu valodas apguves procesā.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper was written in order to explore the nature of storytelling and how storytelling as a method of teaching English can be applied in the English language classroom in Riga’s school. Therefore, there was carried out both the theoretical and practical research with the aim to investigate the nature of storytelling in English classes and to find out various techniques using stories in English classes in order to develop students’ language skills and, in particular, to strengthen the retention of the English vocabulary . To reach the aim a story and a set of storytelling activities were compiled to use them during the teaching practice. The research method was a case study and it was carried out in the period from January to March, 2008 in one of Riga Secondary Schools with the 10th grade learners of English. The data collection methods which were used in the practical part of the paper were observation, questionnaires and an interview. . In order to find out how successful was the process of enrichment of students’ vocabulary through storytelling, the study of the products of students’ activities was carried out. The theoretical part explores the storytelling nature in literature and in classes. It was found that stories can be an educating, stimulating and interesting recourse for the English language learners. Retelling of stories provides development of speaking and listening skills. Stories for retelling should be carefully chosen according to the learners’ interests and age. The use of pictures, follow-up activities as well as mime and gestures can be very helpful for the learners when retelling stories. Storytelling increases learners’ desire and motivation to learn the English language what as a result increases learners’ vocabulary. All teaching methods and suggestions in this paper may be adapted to different grade and proficiency levels depending upon the type of literature chosen. The results and conclusions of the research can be used by teachers of English as a foreign language for better motivation of their learners in the process of language learning.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana ar stāstīšanas metodes palīdzību vidusskolas angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeVocabulary Learning Through Storytelling in Secondary School English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record