Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorLapiņa, Ditaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8849en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11712
dc.description.abstractKooperatīvā mācīšanās, ja pareizi pielietota, ir metode, kas pozitīvi ietekmē skolēnu akadēmiskos sasniegumus, izziņas procesus, sociālo prasmju attīstību, uzvedību un attieksmi. Tātad kooperatīvās mācīšanās stratēģijas var tikt iedalītas atbilstoši stundas mērķim. Ja šis mērķis ir akadēmisks, tad zināšanu pilnveides kooperatīvās mācīšanās stratēģijas var tikt izmantotas. Tāpēc Diplomdarba mērķis ir izpētīt zināšanu pilnveides kooperatīvās mācīšanās stratēģijas gramatikas mācīšanā un apgūšanā dažādu zināšanu līmeņu angļu valodas klasēs. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Valsts tehnikuma Poligrāfijas centrā divus mēnešus. Pētījums tika veikts angļu valodas stundās un tā dalībnieki bija divu 10. klašu skolēni. Trīs zināšanu pilnveides kooperatīvās mācīšanās stratēģijas tika pielietotas, lai mācītu vienkāršo tagadni, ilgstošo tagadni un ilgstošo pagātni, un viena stratēģija tika izmantota gramatikas laiku atkārtošanai. Tika lietotas trīs datu savākšanas metodes, proti, viena anketa pirms pētījuma, lai noskaidrotu skolēnu uzskatus un pieredzi ar kooperatīvo mācīšanos, vērošana pētījuma laikā, lai novērotu skolēnu uzvedību un reakcijas kooperatīvās mācīšanās aktivitātēs un salīdzinātu tās ar anketām un sevis novērtēšanas lapām, testi pēc katras stratēģijas, lai izmērītu skolēnu akadēmiskos sasniegumus, un otra anketa pēc pētījuma, lai noskaidrotu kā skolēni uztvēra kooperatīvo mācīšanos gramatikas apguvē. Datu analīzē atklājās, ka skolēnu akadēmiskie sasniegumi paaugstinās, ja gramatika tiek mācīta izmantojot zināšanu pilnveides kooperatīvās mācīšanās stratēģijas. Pie tam skolēnu reakcija attiecībā pret kooperatīvo mācīšanos ir pozitīva, turklāt gramatikas mācīšanās kļūst vieglāka. Var tikt secināts, ka zināšanu pilnveides kooperatīvās mācīšanās stratēģijas gramatikas mācīšanā un apguvē pozitīvi ietekmē skolēnu atzīmes, sociālo prasmju attīstību un mācīšanās procesu.en_US
dc.description.abstractCooperative learning, if properly done, is a method that positively influences students’ academic achievement, cognitive processes, social skills’ development, behaviour and attitude. Consequently, cooperative learning strategies can be divided according to the aim of a lesson. If the aim of a lesson is academic then knowledge-based cooperative learning strategies can be used. Therefore, the aim of the Diploma Paper is to explore knowledge-based cooperative learning strategies for grammar teaching and learning in multilevel English classroom. A case study was carried out in Riga State Technical School in the Centre of Graphic Arts for two months. The research was carried out in English lessons and the participants were the students of two 10th grades. Three knowledge-based cooperative learning strategies were implemented for teaching present simple, present continuous, past continuous and one strategy for revision of tenses. Three data collection methods were used, namely, one questionnaire before the research to find out students’ beliefs and experience with cooperative learning, the observation during the research to observe students’ behaviour and reactions in cooperative learning activities to compare it with the questionnaires and self-evaluation sheets, tests after each strategy in order to measure students’ academic achievement, and the second questionnaire after the research to find out how students perceived cooperative learning in learning grammar. The analysis of the data revealed that students’ academic achievement increases when grammar is taught by knowledge-based cooperative learning strategies. Also students’ reactions towards cooperative learning are positive, moreover, grammar learning becomes easier. It can be concluded that knowledge-based cooperative learning strategies in grammar learning and teaching in multilevel classes have a positive influence on students’ marks, social skills’ development and learning process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKooperatīvās mācīšanās stratēģijas zināšanu pilnveidei gramatikas mācīšanā klasēs ar dažādiem angļu valodas zināšanu līmeņiemen_US
dc.title.alternativeKnowledge-Based Cooperative Learning Strategies in Teaching Grammar in Multilevel English Classroomsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record