Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorVoitiņa, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:03Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8870en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11714
dc.description.abstractLanguage learning does not mean only acquisition of tense forms or expansion of vocabulary. With diverse learning activities organized in lessons, learner’s personality development is tried to be fostered by the teacher. Sense of responsibility implies taking charge for one’s actions which in the school context means being responsible for own learning. Given more freedom to take decisions about learning and being assured new roles and tasks in the classroom, students acquire the skills they will need in their future life and also get to know themselves in new circumstances. The author of the Diploma Paper aimed to discover the meaning of autonomous language learning and to practically introduce its elements in English language lessons. The analysis of the theoretical literature on learner autonomy was done in order to understand the concept, and psychological factors influencing language learning were studied so to gain insight in what might help/disturb the student in learning English. The case study was conducted in Riga State Gymnasium No.1 Forms 11e and 11f. Two learners' questionnaires at the beginning and at the end of the teaching practice were carried out and the English teacher working with the case study participants was interviewed. During the active practice learners’ awareness about their role in learning process was tried to be raised and learner responsibility was increased through managing different activities in English lessons. The analysis of the obtained data revealed that the learners are willing to take responsibility for their own learning, however, they prefer teacher’s guidance in such learning aspects as deciding upon exercises or determining how to learn English in general. Moreover, taking into account the comments received from the learners on the activities carried out in the lessons, it could be concluded that the efficiency of their learning improved and their awareness and understanding of themselves as language learners were raised, although their level of autonomy cannot be measured through the answers gathered from the questionnaires.en_US
dc.description.abstractValodas mācīšanās neaprobežojas tikai ar gramatisko laiku apguvi vai vārdiņu krājuma palielināšanu. Pedagogs, klasē organizējot dažādas aktivitātes, cenšas veicināt arī skolēna personības attīstību. Atbildība kā rakstura īpašība skolas kontekstā apzīmē skolēna gatavību uzņemties atbildību par savu mācību procesu. Palielinot skolēnu brīvību lēmumu, kas saistās ar mācīšanos pieņemšanā un piešķirot skolēniem jaunas lomas un uzdevumus klasē, ļauj viņiem ne tikai labāk iepazīt sevi, bet arī apgūt turpmākajā dzīvē nepieciešamās prasmes. Diplomdarba autors vēlējās noskaidrot patstāvīgās mācīšanās nozīmi valodas apguvē un praktiski iepazīstināt skolēnus ar tās elementiem angļu valodas stundās. Tika veikta teorētiskās literatūras analīze, kas ļāva iegūt izpratni par patstāvīgo mācīšanos un izpētīt, kādi psiholoģiskie faktori ietekmē skolēnu valodas apguvi. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Valsts 1. Ģimnāzijā 11.e un 11.f klasē. Tā ietvaros tika veiktas 2 skolēnu aptaujas (viena prakses sākumā, otra noslēgumā) un tika intervēta angļu valodas skolotāja, kas strādā ar šīm klasēm ikdienā. Mācību prakses laikā tika organizētas dažādas aktivitātes ar mērķi veicināt izpratni par sevi kā angļu valodas skolēnu un palielināt skolēnu atbildību veicamo uzdevumu izpildē. Iegūto datu analīze atklāja, ka skolēni ir gatavi uzņemties atbildību par savu valodas mācīšanās procesu, taču dažos gadījumos viņi joprojām vēlas paļauties uz skolotāju, kas viņiem palīdzētu ar uzdevumu izvēli vai ieteiktu, kas darāms, lai uzlabotu angļu valodas zināšanas. Ņemot vērā komentārus, kas tika iegūti no skolēniem pēc attiecīgo aktivitāšu izmēģināšanas klasē, var izdarīt secinājumus, ka skolēnu mācīšanās efektivitāte to laikā uzlabojās un viņu izpratne par sevi kā angļu valodas skolēniem tika palielināta, tomēr skolēnu sniegtās atbildes neļauj precīzi noteikt viņu autonomijas līmeni.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu patstāvīgās mācīšanās veicināšanas veidi angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeStrategies for Fostering Learner Autonomy in Secondary School English Language Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record