Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorSmerotkina, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8905en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11718
dc.description.abstractĶīniešu sakāmvārds saka ”Es dzirdu, es aizmirstu. Es redzu un es saprotu un es daru un es atceros”. Es ticu šai brīnišķīgajai idejai, kura izteikta sakāmvārdā. Tā izceļ vingrināšanās svarīgumu mācību procesā. Kā arī akcentē visu sajūtu iesaistīšanu šajā procesā, sevišķi, piedalīšanos klases aktivitātēs. Jo vairāk atšķirīgu veidu tiek izmantoti, nostiprinot iemācīto materiālu, jo labāk studenti pārvalda to. Bez tam ir ļoti svarīgi šo procesu veidot vieglu un patīkamu. Viens no veidiem, kā to izdarīt ir iekļaujot spēles mācību procesā. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt spēļu izmantošanas lomu, lai bagātinātu ar profesiju saistītu vārdu krājumu tehnikuma audzēkņiem. Lai sasniegtu šo mērķi, atsevišķa gadījuma pētījumā tika izmantotas sekojošas metodes - anketēšana, intervija, diskusija. Informācija tika vākta, lai varētu uzzināt jauniešu un skolotāju attieksmi pret veidu kā vārdu krājums tiek apgūts un spēlēm kā metodi ar profesiju saistīto vārdu krājuma bagātināšanai un viedokli par šīs metodes izmantošanas lietderīgumu tehnikumā angļu valodas stundās. Pētījums tika veikts Valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikumā laikā no 2008.gada februāra līdz maijam. Diplomdarbs satur pedagoģiskā procesa analīzi angļu valodas stundās. Jaunieši ir uz mērķi virzīti, motivēti, patstāvīgi, mērķtiecīgi, taču jau mazliet noguruši un garlaikoti no mācībām un nesaskata tajās prieku, bet tikai vajadzību mācīties darba vai citu prasību dēļ. Viņiem nepieciešams bagātīgs vārdu krājums, lai varētu sekmīgi komunicēt sev izvēlētajā profesijā. Tā kā viņi pieraduši mācīties samērā vienmuļi, tas ir, rakstot vārdus, atkārtojot tos, mācoties „no galvas”, viņiem ir vajadzīga aktīvāka darbošanās, un līdz ar to spēles jauniešiem atgādina par īpašu, bet jau aizmirstu laiku viņu dzīvē, bērnību; un tādēļ vārdu krājuma paplašināšana angļu valodas stundas jauniešiem ieteicama ar spēļu palīdzību. Taču materiāls rūpīgi jāpielāgo jauniešu vecuma grupai, tam jābūt saistītam ar viņu interesēm un vajadzībām. Vēl jo vairāk, liela vērība veltāma pozitīvai atmosfērai, skolotāja lomai, audzēkņu zināšanām un pieredzei, iedrošināšanai, daudzveidīgu spēļu izvēlei un katras stundas rūpīgai plānošanai. Papildus, uzmanība būtu arī jāvelta citu skolotāju viedokļiem, turklāt arī jāņem vērā audzēkņu padomi un ierosinājumi. Autore arī tic, ka vārda krājuma apguve caur spēlēm palīdz jauniešiem izbaudīt mācīšanās procesu un tikt galā ar grūtībām, kuras viņi saskata jaunu vārdu apguvē. Spēles iedrošina viņus piedalīties sacensībās radot pozitīvu, draudzīgu atmosfēru. Viņi jūt, ka spēlējas, nevis mācās. Ievērojot visu autores savākto informāciju, angļu valodas mācīšana ar spēļu palīdzību jauniešiem ir ieteicama kā sekmīga metode angļu valodas stundās.en_US
dc.description.abstractA Chinese proverb says, "I hear – I forget. I see – I understand, and I do – I remember." The author of the Paper believes a wonderful idea is expressed in this proverb. It highlights the importance of practising in the process of learning. It also stresses the value of involving all the senses in this process, particularly participation in class activities. The more different ways are used for the consolidation of the studied material, the better students master it. Besides it is of great importance to make it easy and enjoyable. One of the ways of doing it is introducing games in the process of learning. The aim of the Diploma Paper is to study theoretically and practically the role of games in enriching profession related English vocabulary for learners at technical school. To achieve the aim the following data collection methods were used: questionnaire, interview, discussion, observation. The data were collected in order to find out young adult learners and their teachers’ attitude towards the way the vocabulary is being taught and to find out their opinion about the games as the tool of enriching profession related English vocabulary. The research was done at State Priekuļi Agricultural Technical School from February till May, 2008. The Diploma Paper contains analysis of the pedagogical process at English lessons. Young adults are aim-oriented, motivated, independent and determined but they are already a bit tired and bored of learning and cannot see enjoyment in it, but only a necessity to learn for their job or other requirements. They need a rich vocabulary in order to be able to communicate successfully in their chosen profession. As they were used to learn passively, for instance, writing down words, repeating them, and learning by heart, they need more active work and wherewith games reminding young adult learners of a special but already forgotten time of their lives, their childhood; therefore enriching vocabulary in English lessons for adults has to be carried out through games. The material should be carefully adapted to young adult age group and linked to their interests and needs. Moreover, great importance should be paid to the positive atmosphere, teacher’s role, students’ skills and experience, encouragement, choice of versatile games, and careful planning of each lesson. In additional, attention has to be paid to other teachers as well as learners’ opinions, their advice and suggestions. The author of the Diploma Paper also believes that learning vocabulary through games helps the young adult learners enjoy the process of learning and overcome difficulties they face in acquiring vocabulary. Games encourage them to take part in competitions creating positive, friendly atmosphere. They feel as if they are playing not learning. Considering all the information the author of the Diploma Paper has collected, it is recommendable to use games as a successful way of enriching profession related English vocabulary to young adults during the English lessons.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSpēles studentu profesionālā vārdu krājuma bagātināšanai angļu valodas stundās tehnikumāen_US
dc.title.alternativeGames in Enriching Students’ Profession Related English Vocabulary at Technical Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record