Pašizstrādāta interneta bloga kā papildus resursa izmantošana angļu valodas apguvē vidusskolā
Author
Driksna, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek apskatīti jautājumi par Internetu un Interneta blogiem skolās. Mūsdienās kad Internets kļūst aizvien nozīmīgāks ikdienas dzīvē, ir jāzina kā to izmantot izglītībā. Šī diplomdarba mērķis ir izpētīt veidus, plusus un mīnusus Interneta bloga izmantošanā angļu valodas apguvē vidusskolā.
Diplomdarbā autors izmantoja atsevišķa gadījuma pētījuma metodi un trīs datu savākšanas metodes: interviju, aptauju un novērošanu. Intervijas mērķis bija uzzināt skolotāja attieksmi pret jaunajām tehnoloģijām, Internetu un iespējām, ko tās sniedz. Kā arī iedrošināt skolotāju izmantot jaunās tehnoloģijas savā darbā. Anketas mērķis bija uzzināt, cik aktīvi Interneta lietotāji ir skolēni, kā viņi izmanto internetu un vai viņi būs ieinteresēti izmantot Interneta blogu, kā palīgu mācībās. Anketas tika izdalītas Rīgas Angļu Ģimnāzijas 11. klases skolēniem. Novērošanas mērķis bija redzēt kā skolēni izmanto Interneta blogu.
Pēc anketas datu apkopošanas diplomdarba autors noskaidroja, ka salīdzinot ar situāciju pirms pāris gadiem kad Internetu bija grūti atļauties, Internets tagad ir pieejams daudziem. Bet neskatoties uz to, ka Internets ir pieejams gan skolēniem, gan skolotājiem, darba autors secināja, ka skolotāji, bet lielākoties skolēni neizmanto Internetu tā kā tam vajag būt izmantotam. Viņi izmanto Interneta resursus savām izklaides vajadzībām.
Ir daudzas problēmas, kas ir saistītas ar modernās informācijas tehnoloģijām skolās, bet tās visas var tikt atrisinātas ar valdības palīdzību, apmācot skolotājus. Papildus Interneta kursi skolotājiem būtu jāatbalsta, jo Internets ir neierobežots resurss ar daudz dažādiem materiāliem, kuri ir nepieciešami mācību procesā. Diplomdarba hipotēze, ka Interneta blogs var tikt izmantots vidusskolā kā papildus resurss, izrādījās nepatiesa, jo skolēni nevēlējās izmantot šo resursu viņu brīvajā laikā ārpus skolas. This Diploma Paper deals with the issues of Internet and educational blogs in schools. Now when the Internet becomes more important for everybody, people must know how to use it for education. The aim of the Diploma Paper is to explore the ways, strengths and weaknesses of using Internet blogs in teaching English to students at the secondary school.
In this Diploma Paper the author uses a research method case study and data collection methods such as interview, questionnaire and observation. The aim of the interview is to find out teacher’s attitude towards new technologies, the Internet and possibilities they present, as well as to try to encourage teacher to use new technological advances. The aim of the questionnaire is to find out how active users of the Internet students are, how they use Internet and whether they will be interested in using educational blogs as a helping tool in studies. In order to collect data questionnaires have been distributed to the 11th grade students of the Riga English Grammar School. The aim of observation is to see how students are using educational blog.
By summarizing all the data from the questionnaires the author of the Diploma Paper has come to the conclusion that the Internet is available to many, not like it has been a couple years ago when the Internet was hard to afford. But even though the Internet is available to students and to the teachers the author of Paper has found out, that teachers and mostly students do not use Internet for education as it has to be used. They use the Internet resources for their entertainment needs.
There are a lot of problems concerning Information Technologies at schools, but they can be solved with support from the government. Also extra courses for teachers should help to understand that the Internet is a huge resource where one can find a lot of information that is needed for studies. The hypothesis of the Diploma Paper that educational blogs can be used at the secondary school as an additional resource, has not turned out to be true because the students were not willing to use this resource for learning in their spare time outside the school.