Interaktīvā tāfele angļu valodas stundu plānošanā pamatskolā
Autor
Dievbērna, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba darbs tika rakstīts, lai izpētītu stundu plānošanas procesu un interaktīvās tāfeles pielietojumu angļu valodas stundās 8. un 9. klasē vienā no Jūrmalas vidusskolām. Diplomdarba mērķis bija uzzināt kā veidot angļu valodas stundas pamatskolā, izmantojot interaktīvo tāfeli. Tika pētīti dažādi jēdzieni saistībā ar stundu plānošanu: plānošanas mērķi un funkcijas, pirms-plānošanas etapi, stundas secība un citi.
Lai sasniegtu darba mērķi, tika veikta:
•Teorētiskās literatūras analīze par stundu plānošanu;
•Tika izveidotas un novadītas četras angļu valodas stundas 8. un 9. klasē vienā no Jūrmalas vidusskolām, izmantojot interaktīvo tāfeli;
•Tika intervēti pieci skolotāji, kuri izmanto interaktīvo tāfeli savās stundās;
•Tika veikts tūlītējs stundu atspoguļojums, balstoties uz novērojumiem vadīto stundu laikā, kurās tika izmantota interaktīvā tāfele.
Noslēgumā var teikt, ka skolotājam bija jāapzinās, kā tiks strukturēta stunda, un kādi mērķi bija jāsasniedz mācīšanās un mācīšanas procesa laikā. Attiecībā uz interaktīvo tāfeli tika veikts sekojošs secinājums: pielietojot interaktīvo tāfeli stundās, skolēnu atdeves un piedalīšanās līmenis bija ievērojami augstāks . Kas attiecas uz skolotājiem, kas lieto interaktīvo tāfeli savās stundās, no viņu puses tas bija smags darbs, jo, lai izveidotu kvalitatīvu stundu, iekļaujot tajā šo uzskates līdzekli, skolotājam tas prasīja daudz laika. The Diploma Paper was written to explore the process of lesson planning for Interactive Whiteboard in one of Jurmala secondary schools in grades 8 and 9. The aim of the Diploma Paper was to find out how to design English lessons in primary school using Interactive Whiteboard. Different issues connected with lesson planning were studied such as: planning aims and functions, pre-planning, a sequence of lesson and others.
To achieve the aim of the Diploma Paper, the following things were done:
•Summative analysis of the theoretical literature about the lesson planning;
•Four English lessons had been designed and carried out in one of Jurmala secondary schools in grades 8 and 9 using Interactive Whiteboard;
•Five interviews with teachers using Interactive Whiteboard in their lessons were conducted;
•Hot reflections were done based on observing students of grades 8 and 9 in the lessons where Interactive Whiteboard was used.
In conclusion it might be stated that the teacher had to be aware of the lesson structure which was applied in the lesson and the aims of the lesson which had to be achieved during the learning and teaching process. As to an Interactive Whiteboard the following conclusion was drawn: the usage of an Interactive Whiteboard promoted students’ participation and involvement in the learning and teaching process. Concerning teachers, the usage of an Interactive Whiteboard was hard work because planning qualitative lessons including this visual aid took a plenty of time.