Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorHmeļņicka, Alīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8942en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11725
dc.description.abstractKatram skolotājam svarīgs jautājums ir, kā mudināt skolniekus runāt vairāk stundas laikā. Skolotājas var motivēt skolnieku interesi un veicināt viņus runāt tikai kad ir radīta aktīva runāšanas atmosfēra. No autora mācīšanas un mācīšanās pieredzes, skolniekiem ir maz iespēju runāt mācoties pamatskolā un viņi iegūst ieradumu mācīties „mēmu angļu valodu”, kas ir acīmredzami kaitīgs valodu apguvējam. Bija nepieciešams atrast motivācijas faktoru, lai piespiestu skolniekus runāt vairāk nekā parasti. Šī diplomdarba autors nolēma izmantot multiplikācijas un animācijas filmas kā motivācijas līdzekļus, tāpēc, ka tiem ir unikāla pievilcība bērniem un tie satur izklaidējošu elementu. Šī diplomdarba mērķis bija atklāt kā multiplikācijas un animācijas filmas var tikt izmantotas, lai veicinātu runāšanu klasē. Gadījuma izpēte tika veikta starp 73 skolniekiem. Bija izstrādātas aktivitātes 5 stundām, balstītām uz multiplikācijas un animācijas filmām, lai nodrošinātu runāšanas prasmi skolniekiem. Datu analīze, iegūta no skolotāju novērošanas lapām, atklāja, ka skolnieki runāja ļoti aktīvi, kad kumunikācijas paņēmieni un multiplikācijas filmas tika izmantotas. Video materiāli palīdzēja fokusēt viņu uzmanību, lomu spēles ar labi pazīstamiem raksturiem no multiplikācijas filmām radīja pozitīvu atmosfēru runāšanai un klases Oskara nominācijas veidoja sacensību ieguldījumu. Saskaņā ar skolnieku atbildes lapu analīzi, viņiem patika komunikācijas aktivitātes izmantotas stundas laikā un viņi piedalījās ar interesi, tāpēc, ka stundas bija neparastas un animācijas/multiplikācijas filmas tika rādītas. Neskatoties uz to, trīs skolotājas no pamatskolas tika intervētas, lai uzzinātu viņu viedokli par video materiālu izmantošanu mācot valodu. Intervētās skolotājas uzsvēra, ka skolniekiem patīk runāšanas aktivitātes visvairāk, tāpēc, ka viņi jau mēģina izteikt savu viedokli par daudzām lietam. Viņas norādīja, ka skolniekiem patīk, ka mūsdienu tehnoloģijas, tādas kā interneta resursi, video un DVD tiek izmantoti mācīšanas procesā. Bet viņiem ir sarežģījumi ar piemērotu video materiālu atrašanu, kas būtu izstrādāti pamatskolas skolniekiem, un viņiem ne vienmēr ir pieejams nepieciešamais tehniskais aprīkojums stundas laikā. Ņemot vērā visu studēto literatūru un pētījumu, autors ir secinājis, ka jautājums par skolotāju un skolēnu attieksmēm pret video izmantošanu stundas laikā ir, iespējams, vissvarīgākais, lai mudinātu skolniekus strādāt aktīvi video stundu laikā. Dažādi komunikācijas paņēmieni jāizmanto, lai runāšanas praksi veidotu interesantāku un efektīvāku. Bet skolotāju radošums ir svarīgs elements, nepieciešams, lai radītu lietderīgu video stundu ieviešot animācijas un multiplikācijas filmas šodienas klasē.en_US
dc.description.abstractA crucial issue for any teacher is how to make students speak more during the lessons. Teachers can motivate students’ interest and encourage them to speak only by creating active atmosphere for speaking. Judging from the author’s teaching and learning experience students do not have much chance to speak in the primary school and they get into a habit of learning “mute English”, which is obviously harmful to a language learner. It is necessary to find a motivation factor for pupils to make them speak more than usually. The author of this DP decided to use cartoons and animated films as a motivation tool, because they have a unique appeal to children and contain an entertaining element. The aim of this DP was to find out how cartoons and animated films can be used to facilitate speaking in the classroom. The case study was conducted among 73 pupils. The activities for 5 lessons based on cartoons and animated films were designed in order to provide speaking practice for pupils. The analysis of data obtained from the teacher’s observation sheets revealed that pupils were speaking very actively when the communication techniques and cartoons were used. Video materials helped to focus their attention, role-plays with well-known characters from the cartoons created a positive atmosphere for speaking and class Oscar nominations made a competition input. According to the analysis of students’ feedback sheets, they liked the communication activities used in the lessons and participated with interest, because the lessons were unusual and cartoons/animated films were shown. Apart from that, the three teachers from the primary school were interviewed in order to find out their opinion about using video materials in teaching the language. The interviewed teachers underlined that pupils like speaking activities the most, because they already try to express their opinion about many things. They pointed out that pupils like when the modern technologies such as Internet resources, video and DVD are used in the learning process. But they have difficulties with finding an appropriate video material, designed for primary school pupils and necessary equipment is not always available during the lesson. Considering all studied literature and the research, the author has come to the conclusion that the question of the teachers’ and pupils’ attitude to using video in the lesson is probably the single most important issue to make pupils work actively during the video lessons. Various communication techniques should be used to make the practice of speaking more interesting and effective. But teacher’s creativity is the essential element needed to create profitable video lessons while bringing animated films and cartoons into today's classrooms.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMultiplikācijas un animācijas filmas pamatskolas skolēnu runas prasmju veicināšanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeCartoons and Animated Films to Facilitate Pupils’ Speaking in Primary School English Classesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record