Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorMatule, Lauraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8966en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11729
dc.description.abstractDiplomdarbs tika rakstīts, lai pārliecinātos, ka dažādas pēc klausīšanās aktivitātes, izmantojot autentiskus klausīšanās materiālus, ir efektīvs līdzeklis vidusskolēnu starpkulturālās izpratnes attīstīšanai angļu valodas stundās. Atsevišķā gadījuma pētījuma priekšmets bija 12 Cesvaines Vidusskolas skolēni. Tika veikta apkopojoša iegūtās teorētiskās informācijas analīze. Skolēnu kultūras un starpkultūras zināšanu līmenis tika noteikts ar datu vākšanas metožu palīdzību – aptaujas veikšanu. Īpašs novērošanas kontrolsaraksts tika izveidots, lai sekotu skolēnu progresam un starpkultūru izpratnes attīstībai. Pašizvērtēšanas aptauja tika veikta angļu valodas skolotāju starpā un iegūtie dati analizēti. Tika izvēlēti 4 autentiskās klausīšanās materiāli un 4 pēc klausīšanās aktivitātes (lomu spēle, diskusija, notikumu prognozēšanas rakstīšana, kā arī plakāta veidošana un prezentēšana), lai attīstītu skolēnu starpkulturālo izpratni angļu valodas stundās. Tika nodrošināta patstāvīga iegūto datu apstrāde. Lai pārliecinātos, vai pētījuma mērķis ir sasniegts, tika aizpildīta aptaujas anketa pēc pētījuma, un iegūtie rezultāti - analizēti. Tika noskaidrots, ka, lai gan skolēniem trūka dziļāku zināšanu par angliski runājošo valstu kultūru, pētījuma grupa izrādīja jau esošas starpkulturālas izpratnes pazīmes. Vairums skolēnu pēc pētījuma atzina, ka šajās angļu valodas stundās iemācījušies vairāk par britu kultūru, kultūras šoku un starpkulturālajām nesaskaņām un kā tās risināt. Vispiemērotākā un visefektīvākā pēc klausīšanās aktivitāte šai konkrētajai grupai izrādījās lomu spēle, jo tā sniedza iespēju iejusties konkrētas kultūras pārstāvja vietā, tādējādi ļaujot labāk izprast citu kultūru. Citas pēc klausīšanās aktivitātes, kā diskusija, situācijas paredzēšanas rakstīšanas un plakāta veidošana, izrādījās mazāk aizraujošas, bet tomēr efektīvas, ja tiek izmantotas regulāri. Tika secināts, ka pēc klausīšanās aktivitātes ir efektīvs līdzeklis, lai veicinātu skolēnu starpkulturālās izpratnes attīstību.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper was written to explore how effective are different post-listening activities after authentic listening materials as a means of developing secondary school students’ intercultural awareness. The subject of the case study was 12 students from Cesvaine Secondary school. A summative analysis of the literature was carried out to obtain theoretical information. The existing level of the pupils’ cultural and intercultural knowledge was determined by a self-evaluation questionnaire and a special observation check-list was designed for students to check their progress and development of intercultural awareness. A self-evaluation questionnaire for English teachers was conducted and data analyzed. 4 authentic listening materials and 4 post-listening activities, such as discussion, role play, prediction writing and poster drawing and presenting, were chosen in order to develop students’ intercultural awareness in English lessons. Constant feedback was ensured. The post-questionnaire was conducted in order to find out whether the aim of the research had been reached and the data analyzed. It was observed that although the students lacked the deeper knowledge of the cultural aspects of English speaking countries, the sample group showed characteristics of interculturally aware students. The majority of the students after the research admitted having learned more about the culture of British people, the culture shock, cross-cultural encounters and how to handle them. The most appropriate and effective post-listening activity proved to be the role play because it gives chance to put oneself in the place of the representative of the other culture thereby it allows to understand the other culture better. Other post-listening activities, such as discussion, prediction writing and poster drawing proved to be less powerful but effective if used regularly. It was concluded that post-listening activities after authentic listening materials is an effective means to facilitate the development of students’ intercultural awareness.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKlausīšanās aktivitātes angļu valodas stundās vidusskolas skolēnu starpkulturālās izpratnes attīstīšanaien_US
dc.title.alternativePost-listening Activities to Develop Students’ Intercultural Awareness in English Lessons in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record