Iepazīšanās ar papīra plastiku vizuālās mākslas stundās 9.klasē
Author
Čerpinska, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas nosaukums ir „Iepazīšanās ar papīra plastiku vizuālās mākslas stundās 9.klasē”. Darba mērķis ir pētīt papīra plastikas daudzveidību un šīs tēmas apguves iespējas pamatskolas 9.klasē. Pētījuma bāze ir Krimūnu pamatskolas 9.klase, kurā mācās 14 skolēni.
Diplomdarba struktūru veido šādi elementi: ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa, nobeigums, izmantotās literatūras un avotu saraksts, anotācija un pielikums.
Pirmajā nodaļā „Ieskats papīra plastikas daudzveidībā” četrās apakšnodaļās tiek aplūkota papīra plastikas daudzveidība, vēsture, izmantošana un tās pamatprincipi.
Otrajā nodaļā „ Pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi” apakšnodaļās tiek aplūkotas metodes, kuras izmanot mācību stundu laikā darbā ar skolēniem, tiek raksturota vērtēšanas kritēriju izvēle, kā arī jauniešu vecumposma raksturojums saistībā ar diplomdarba tēmu, tiek noskaidrota tēmas piemērotība, kā arī iespējamie šķēršļi tēmas realizācijai.
Trešajā nodaļā „Uzdevumu kopas izveide un aprobācija”, pirmajā apakšnodaļā „Uzdevumu kopas raksturojums” tiek apskatīta uzdevumu kopas izveide. Otrajā apakšnodaļā „ mācību uzdevumu norise” aprakstīts izstrādāto uzdevumu raksturojums pamatojoties uz Vizuālās mākslas standartu un programmu. Trešajā apakšnodaļā „Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības analīze” tiek aplūkoti un analizēti pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultātu analīze.
Nobeigumā tiek aprakstīti svarīgākie iegūtie rezultāti un secinājumi.
Diplomdarba izstrādes laikā tika izstudēts plašs teorētiskais literatūras klāsts par pētāmo tēmu, izanalizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un mākslas literatūra pētāmās tēmas aspektā.
Tika izstrādāta uzdevumu kopa papīra plastikas daudzveidības ieskatam vizuālās mākslas stundās 9.klasē.
Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība uzdevumu kopas pārbaudei Krimūnu pamatskolas 9. klasē, kuras laikā tika sasniegts diplomdarba mērķis. The title of the Diploma Paper is “Introduction to Paper Plastic Arts in Visual Arts Lessons in Form 9”. The aim of the Paper is to study the variety of paper plastic arts and opportunities to acquire this theme in grade 9. The research sample is Krimūnas Primary School grade 9 in which there are 14 pupils. The Diploma Paper is structured according to following elements: introduction; theoretical part; practical part; conclusion; bibliography; annotation and appendix.
In the first chapter “Insight into diversity of paper plastic arts” variety of paper plastic arts, its history, use and underlying principles are looked at in four subchapters.
The subchapters of the second chapter “Pedagogically psychological conditions” deal with the methods that were used in the lessons. The choice of evaluation criteria is described, as well as age characteristics in connection with the theme of the Diploma Paper are given; both the suitability of the theme and possible obstacles clarified.
In the first subchapter “The description of the set of tasks” of the third chapter “The development and approbation of the set of tasks” the development of the set of tasks is looked at. In the second subchapter “The process of educational tasks” the characteristics of developed exercises are described basing on the standard and the program of Visual art. In the third subchapter “The analysis of the pedagogical test activities” the analysis of the results of the pedagogical test activities is provided. The main findings and conclusions are provided in the Conclusion.
During the production of the Diploma Paper a lot of theoretical literature about the examined theme was studied and pedagogical, psychological and artistic literature analyzed in the aspect of the theme of the Diploma Paper.
The set of the tasks was developed for insight into paper plastic arts in the visual art lessons in the form 9.
The pedagogical test activities were conducted in the Krimūnas Primary school form 9 for the verification of the set of tasks. During this process the aim of the Diploma Paper was achieved.