Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorDreimane, Gunaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9053en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11737
dc.description.abstractPētniecības darba temats ir ‘Daudzpusīgo prāta spēju teorijas pielietošana- efektīvs veids kā uzlabot angļu valodas apguvi pamatskolas klasēs”. Pētniecības darba autore izmeklēja šo tematu tāpēc, ka mūsdienās klasēs ir skolēni ar dažādiem zināšanu līmeņiem. Angļu valodās klasēs ir skolēni ar ļoti labu valodas zināšanu līmeni un vienlaicīgi tajā pašā klasē ir skolēni ar zemu zināšanu līmeni. Šī darba autore bija ieinteresēta šajā problēmā un vēlējās izskaidrot starpības, kas pastāv starp skolēniem, ka arī gribēja uzzināt kā varētu esošo situāciju mainīt. Teorija par daudzpusīgām prāta spējām izskaidro atšķirības, kas pastāv starp skolēniem, kāpēc daži skolēni ir stipri matemātikā, bet dažiem labāk padodas valodu apguve. Šī teorija piedāvā iespēju skolēniem ar atšķirīgām spējām mācīties visefektīvākajā ceļā un uzlabot valodu prasmes. Pētniecības darba autore gribēja pierādīt, ka skolēniem viņu dominējošo intelektu apzināšanās palīdz efektīvi uzlabot angļu valodu zināšanas. Izmantotā metode ir Gadījuma pētīšana vienā no Rīgas vidusskolām. Kā datu vākšanas ierīces tika izmantotas trīs anketas. Anketa Nr.1 tika pielietota, lai atklātu skolēnu dominējošus intelektus. Anketa Nr.2. tika modelēta , lai atklātu skolēnu viedokli par daudzpusīgo prāta spēju teorijas apzināšanās nozīmi mācību procesā. Anketa Nr. 3. tika modelēta, lai atklātu Angļu valodas skolotāju viedokli par daudzpusīgo prāta spēju teorijas apzināšanas nozīmi mācīšanās un mācīšanas procesos. Kad tika iegūti un izvērtēti dati no aptaujas lapām, autore secināja. Pirmkārt, skolēni kļuva disciplinētāki un sāka nopietnāk uztvert savās mācības. Otrkārt, mācīšanās un mācīšanas process kļuva personificētāks un vairāk mērķēts uz skolēnu. Treškārt, skolēni uzlaboja savu zināšanu līmeni. Ceturtkārt, skolēniem patika angļu valodas stundas, aktivitāšu dažādības dēļ. Lai rezumētu, hipotēze, kas bija izvirzīta darba sākumā tika pierādīta .en_US
dc.description.abstractn Abstract The theme of the paper is Multiple Intelligence theory as an effective way to improve English language acquisition in Basic school. The author of the research work chose this theme, because nowadays there are students in the English language classroom whose knowledge of language is very different. There are students who have good knowledge of English, but in the same class there also are students with low level of language. The author of this work was interested in this problem, and wanted to explain these differences among pupils as well as to find out what can be done to improve the situation. The Multiple Intelligence theory explains the differences among students, why some of them are strong in math, but others like learning languages. This theory provides an opportunity for students with different abilities to learn in the most effective way and to improve their language skills. The author of the research work wanted to prove that students’ awareness of their prevailing intelligences helps them to improve their English knowledge effectively. The research method used in the research work is a Case study in Riga Secondary school and data collection methods are three questionnaires. Quetionnaire N.1 was given to students with the purpose of exposing their prevailing intelligences. The questionnaire N.2 was designed as a means to detect the opinion of students on the importance of MI theory awareness in the learning process. The questionnaire N.3 was framed in order to expose the opinion of teachers on the importance of MI theory awareness in the teaching/learning process. When the data obtained from the questionnaires was evaluated the following conclusions were made. First of all, the students became more disciplined and started to think more seriously about their studies. Secondly, teaching/learning process became more personalized and learner-centered. Thirdly, the students improved their English language knowledge. Fourthly, the students enjoyed the lessons of English, because of the variety of the activities used in the lesson. To sum up, the hypothesis that was stated in the beginning of the research work was verified.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDaudzveidīgo prāta spēju teorija angļu valodas apguvē sākumskolāen_US
dc.title.alternativeMultiple Intelligence Theory to Improve Language Acquisition in Primary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record