Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorNulle, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:07Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9205en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11752
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: ”Kristīgās vērtības personības attīstībā: vēsturiskais aspekts”. Pētījuma mērķis: Izpētīt kristīgo vērtību būtību un to izmantošanu audzināšanā vēsturiskā skatījumā. Kristīgā ievirze ir pats dziļākais Eiropas civilizācijas eiropeiskās domāšanas un rīcības pamats. Tā veidojusi arī Latvijas identitāti un pasaules uztveri. Mūsdienās varam sastapties ar strauju vērtību hierarhijas sabrukumu un vērtību nenoturību. Modernais dekonstrukcionisms, neko nepiedāvājot vietā, nevar nodrošināt pilnvērtīgu personības un nācijas attīstību. Audzināšanas procesā katras paaudzes kultūrvērtības tiek nodotas tālāk. Ģimene un skola ir galvenās šīs funkcijas nodrošinātājas. Pedagoģijas vēsturē varam izsekot kā gadsimtu gaitā mainījusies izpratne par kristīgajām vērtībām un to nozīmi personības attīstībā. Svarīgu lomu šo vērtību atklāsmē un iemiesošanā veic garīgā atmoda. Kristīgās paradigmas pamatā ir personīga Dieva atklāsme un atziņa, ka visa centrā ir nevis cilvēks, bet Dievs. Cilvēka un Dieva attiecību kopšana ir visas dzīves uzdevums, kas mūs sagatavo mūžībai. Zinātniskās pedagoģijas pamatlicējs J. A. Komenskis savu didaktisko teoriju ir balstījis kristīgajā pasaules uzskatā. Harmoniskas personības attīstībā ir būtiska nozīme holistiskajai pieejai, kas ietver sevī miesas, dvēseles un gara attīstību un izkopšanu. Hernhūtiešu kustībai bija nozīmīga loma kristīgo vērtību iemiesošanā Latvijā. Tā pretstatā reliģijas dogmām atnesa dzīvu atklāsmi par Kristu kā Glābēju, kas izraisīja būtiskas personības izmaiņas, tādējādi liekot pamatu nācijas izveidei. Maģistra darbā analizēta problēma vēsturiskajā skatījumā, taču mūsdienās tā nav zaudējusi savu aktualitāti. Atslēgvārdi: personība, audzināšana, vērtības, attīstība, atklāsme, attiecības, harmonija.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Master degree work: „Christian values in personality development: historical aspect”. The aim of the research: to investigate the use of christian values in education viewed historically. Christian world outlook is in the bases of European way of thinking and behaviour. It has also formed the Latvian identity. In contemporary world we can notice a fast destruction of value system. The modern destructionism is not able to offer a set of stable values and therefore provide for the development of a sound and harmonious personality. In upbringing and educational process the cultural values of every generation are handed over to the next generation. Family and school are the main performers of this function. In the history of education we can observe the changes in the understanding of christian values and their role in personality development. Spiritual revival plays an important role in the revelation and embodiment of these values. In the bases of christian paradigm there is a revelation of God and understanding that in the center of everything is God but not a human being. The development of relationships with God is the task of life and it prepares us for the Heaven. The scientific founder of pedagogy J. A. Komensky has built his theory on the christian world outlook. The holistic approach that includes development of all three parts: body, soul and spirit - is very important in harmonious personality development. The Brethren Congregation’s movement plays an important role in the spiritual revival in Latvia in the 18th century and embodiment of Christian values. It brought a revelation of Christ who is the Saviour and promoted considerable changes in personality development. These changes laid a foundation for the forming of the Latvian nation. In the Master degree work the problem is analysed from the historical aspect but it is actual nowadys as well. The key words: personality, education, values, development, revelation, relationship, harmony.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKristīgās vērtības personības attīstībā: vēsturiskais aspektsen_US
dc.title.alternativeChristian values in personality development: historical aspecten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record