• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uz attēliem balstītu diskusiju izmantošana skolēnu runāšanas prasmju attīstībai 11.klasē

Thumbnail
View/Open
299-9214-Jaungerkena_Daiga_SkAn040046.pdf (309.9Kb)
Author
Saldniece, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs “Uz attēliem balstītu diskusiju izmantošana runāšanas prasmju attīstīšanai 11. klasē” tika veidots, lai noskaidrotu, vai uz attēliem balstītu diskusiju izmantošana spēj attīstīt skolēnu angļu valodas runāšanas prasmes un pierādītu hipotēzi, ka labi organizēta un sagatavota uz attēliem balstīta diskusija motivē studentus runāt un uzlabot runāšanas prasmes 11. klasē. Diplomdarbs sniedz aprakstu par vidusskolas vecuma posmu, runāšanas elementiem un motivācijas lomu runāšanas aktivitātēs, diskusijas un uz attēliem balstītu diskusijas definīciju un nozīmi, attēlu lietošanas mērķus tajās, un arī kā izvēlēties attēlus un kur tos atrast. Vēl diplomdarbs sniedz informāciju, kā novērtēt skolēnu runāšanas prasmes uz attēliem basltītās diskusijās un šīs aktivitātes pētījums praksē.
 
The Diploma Paper ”Developing Speaking Skills through Picture-based Discussions in Form 11” was written to find out how picture-based discussions can develop students speaking skills, and prove the hypothesis that carefully organized and prepared picture-based discussion motivates students to speak and develops students’ English speaking skills in class 11. The Paper provides description of the secondary school age group, elements of speaking and the role of motivation in speaking activities, the definition and meaning of discussion and picture-based discussion, purposes of using pictures in discussions, and also how to select pictures and where to find them. Additionally, the Paper provides the information how to evaluate students’ speaking skills in picture-based discussions and the case study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11753
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV