Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorFridrihsone, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:08Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9411en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11761
dc.description.abstractStrādājot Rīgas Valsts tehnikumā, Poligrāfijas centrā par angļu valodas skolotāju, šī darba autore ir saskārusies ar problēmu, ka trūkst ar profesiju saistīta angļu valodas mācību kursa. Šī darba mērķis ir izstrādāt ar profesiju saistītu angļu valodas mācību kursu poligrāfijas studentiem. Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums. Tā notika Rīgas Valsts tehnikumā un vairākos poligrāfijas uzņēmumos visā Latvijā. 2007. mācību gada aprīļa mēnesī Rīgas Valsts tehnikuma, Poligrāfijas centra audzēkņi aizpildīja anketas, lai noskaidrotu viņu vajadzības un vēlmes mācoties angļu valodu. Darba devēji aizpildīja anketu par darba vides vajadzībām, lai tajā veiksmīgi iekļautos. Iegūtie dati tika apkopoti, lai nokaidrotu mācīšanās un mācīšanas vajadzības un izveidotu ar poligrāfiju saistītu mācību kursu angļu valodas apguvei. Iegūti dati atklāja, ka angļu valoda tiek lietota visos uzņēmumos, lai veiktu sekojošus uzdevumus: lai nodrošinātu attiecības starp pārdevēju un pircēju, lai rakstītu vēstules, lai lasītu rokasgrāmatas, katalogus u.c. Visi iepriekš minētie veidi sevī ietver ar poligrāfiju saistītas zināšanas. 92% no aptaujātajiem ticēja, ka nākamo 5 gadu laikā angļu valoda tiks lietota uzņēmumā. 64% audzēkņu atzina, ka viņi mācījās angļu valodu darba vajadzībām. Arī darba devēji piekrita, ka angļu valoda jāmācās darba vajadzībām. No anketām iegūtie dati tika apkopoti un pārrunāti un laika posmā no Jūlija līdz Septembrim tika izveidots ar profesiju saistīts mācību plāns angļu valodas apguvei un, pamatojoties uz to tika izstrādāti mācību materiāli. 2007/2008 mācību gada laikā šis kurss tika īstenots un mācību gada beigās (aprīlī) kursa izvērtējums tika veiks ar mērķi to uzlabot. Galvenie secinājumi, izvērtējot kursu bija, ka ir nepieciešams atkārtojums par jau apgūtajām tēmām, kā arī ir vajadzīgs vairāk sasaistīt tēmas, lai katra nākamā tēma būtu iepriekšējās tēmas turpinājums. Skolotājam vajag iedrošināt skolniekus analizēt un izvērtēt savu pašizpausmi, kas sevī ietver arī stundu apmeklēšanu. Iegūtie dati pierādīja hipotēzi, ja kurss poligrāfijas studentiem ir izveidots uz viņu vajadzību analīzes bāzes, tad stundu apmeklētība palielinās.en_US
dc.description.abstractWorking as the English language teacher in Riga State Technical School, Center of Graphic Arts the author of this Paper has faced the problem that there is no profession oriented course for learning and teaching English. The aim of this Diploma Paper is to design the ESP course for the students of Graphic Arts. The chosen method of research is a case study which took place in Riga State Technical School, Center of Graphic Arts, and in several profession oriented enterprises in Latvia. In April 2007, the students from Riga State Technical School, Center of Graphic Arts filled in the questionnaires in order to explore the students' needs and wants studying English. The employers filled in another questionnaire about the necessities of the target situation in the enterprises. The gathered data was summarized in order to explore learner's needs for learning and to design the graphic arts oriented course. The data demonstrated that the English language was used in all enterprises but for different purpose: for maintaining interaction between seller and customer, for writing business letters, for reading technical manuals and catalogs, etc. All the mentioned purpose required graphic arts oriented knowledge. Ninety two percents of all students thought that English would be important for them within next five years. Sixty four percents of students admitted that they studied English for work. The employers agreed that the English language needed to be learned for work possibilities. The topics from both learners' and employers' questionnaires were negotiated among the English teachers taking into account the collected data about learning needs. During July and August, 2007 the course syllabus and materials were designed. During the school year 2007/2008 the course was implemented and the course evaluation was carried out with the aim to improve the course. The main conclusions drawn out of the course evaluation were that there was need for revision of former themes and clear link of every theme with the next one. The teacher should encourage students to analyse their own performance which included also attendance. The data proved hypothesis:if the course for students of graphic arts is designed taking into account the students' lacks, wants, necessities and learning needs, the students attendance rises.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVajadzību analīze ar profesiju saistīta angļu valodas mācību kursa izveidei poligrāfijas studentiemen_US
dc.title.alternativeNeeds Analysis in Designing an ESP Course for Teaching English to the Students of Graphic Artsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record