Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorSavicka, Gunaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:09Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9509en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11768
dc.description.abstractRunāšanas prasme ir viena no četrām valodas prasmēm un tā skolēniem ir jāattīsta tāpat kā lasīšana, rakstīšana un klausīšanās. Runāšanas prasmi var attīstīt dažādos veidos un viens no tiem ir izmantojot diskusijas. Runāšanas un diskusijas prasmju attīstīšana tiek veicināta, skolēnus iesaistot diskusijā. Ne vienmēr klases diskusiju laikā visi skolēni paspēj izteikties, iemesli tam var būt laika trūkums, vai arī tas, ka daži skolēni ir pārāk kautrīgi, lai runātu visas klases priekšā. Bez tam, ja skolotājs piedalās diskusijā, bieži vien skolēni mijiedarbojas tikai ar skolotāju, kas kavē diskusijas prasmju attīstību. Darba autore šo tēmu izvēlējās, lai pārbaudītu, vai grupu diskusiju laikā skolēnu savstarpējā mijiedarbība ir izteiktāka nekā klases diskusiju laikā. Kad diskusijas laikā skolēni savstarpēji mijiedarbojas, viņu diskusijas prasmes tiek attīstītas. Spēja veidot strukturētu sarunu ir nepieciešama, un, pēc autores domām, šī spēja var tikt attīstīta izmantojot grupu diskusijas angļu valodas stundās. Vispirms autore bija novērojusi 11 d klases skolēnus divu klases diskusiju laikā, lai uzzinātu, vai klases diskusiju laikā viņi mijiedarbojas viens ar otru vai tomēr ar skolotāju. Pēc pirmās novērošanas tika aizpildītas anketas, lai uzzinātu skolēnu viedokli par grupu diskusijām. Tad divas grupu un divas klases diskusijas tika noorganizētas un tika veikta skolēnu novērošana, grupu vērtējums un pašvērtējums. Informācija, kas tika iegūta no novērojumiem un skolēnu grupu un pašvērtējuma lapām tika izmantota, lai salīdzinātu, vai grupu diskusiju laikā skolēnu diskusijas prasmes tiek attīstītas daudzpusīgāk nekā klases diskusiju laikā. Pēc tam, kad no novērojumiem, anketām un skolēnu vērtējumu lapām iegūtā informācija tika izanalizēta apstiprinājās tas, ka grupu diskusiju laikā skolēni biežāk izsaka savu viedokli, idejas un ieteikumus, mēģina visus iesaistīt diskusijā un uzmanīgāk klausās grupas biedru sacītajā, lai pēc tam varētu komentēt viņu viedokļus. Pirms angļu valodas stundā tiek organizēta grupu diskusija, skolotājam jāizlemj par vairākām svarīgām lietām, piemēram, kā tiks formētas grupas, kādu tēmu izvēlēties, kā tiks nodrošināta atgriezeniskā saite pēc diskusijas utt. Grupu diskusijai ir jābūt uzmanīgi izplānotai, lai skolēniem tā būtu noderīga.en_US
dc.description.abstractSpeaking is one of the four basic language skills and it has to be developed to students’ just like reading, writing and listening. Speaking skills can be developed in different ways and one of the possibilities is by using discussion activities. When students are involved in the discussion activities it facilitates acquiring both speaking and discussion skills. During the class discussions not always all students manage to speak because of the lack of time or because some learners are too shy to speak in front of the whole class. And what is more, when teacher takes part in discussion students very often tend to interact only with the teacher and it hinders the development of discussion skills. Author has chosen this theme to find out whether during the group discussions student-student interaction is more explicit than during the whole class discussions. When learners interact among themselves during discussion they develop their discussion skills. The ability to make structured conversation is essential and, to author’s mind, this ability can be developed by practising group discussions in English lessons. At first, author has observed 11th d Form students during two class discussions to find out if during the class discussions they tend to interact with each other or rather with the teacher. After the first observation the questionnaires have been filled out in order to find out students’ opinion about the group discussion activities. Then two group and two class discussion activities have been organised and student observation, group-evaluation and self-evaluation has been carried out. The data from the observations and students’ group and self-evaluation sheets were used to compare whether during the group discussions students’ discussion skills are developed more extensive than during the whole class discussions. After analysing the data of the observation, questionnaires and students’ evaluation sheets it can be concluded that when students are involved in the group discussions, they share their opinions, ideas and suggestions more often, try to involve everybody in the discussion and listen to their group mates’ more attentively to be able to comment on their opinions. Before organising a group discussion in English lesson, teacher has to decide upon several important things, for example, how to form the groups, what theme to choose, how to provide feedback after the group discussion etc. Group discussions have to be planned carefully to be beneficial for students.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKooperatīvā mācīšanās skolēnu diskusijas prasmju attīstībai angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeCooperative Learning in Developing Students’ Discussion Skills in Secondary School English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record