Diktāta izmantošanas iespējas latviešu kā otrās valodas apguvē 11.klasē.
Author
Antanaviča, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā ‘’Diktāta izmantošanas iespējas LAT2 apguvē 11. klasē ‘’ tiek izvirzīts mērķis izzināt metodiskā paņēmiena diktāta specifiku un noskaidrot tā izmantošanas iespējas LAT2 apguvē 11. klasē.
Diplomdarba mērķa īstenošanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Izanalizēt teorētisko literatūru didaktikā, pedagoģijā un psiholoģijā par problēmu, kas tiek aplūkota diplomdarbā.
2. Izmantojot teorētiskajā literatūrā gūto pieredzi un ņemot vērā jauniešu vecumposma īpatnības, izvēlēties un apkopot diktāta veidus, ko piedāvāt 11. klases skolēniem latviešu valodas apguves un zināšanu pilnveidei.
3. Aprobēt didaktisko materiālu praksē, analizēt skolēnu veikumu un apkopot secinājumus.Diplomdarbā izvirzīta hipotēze: Ja mazākumtautību programmas latviešu valodas stundās vidusskolā mācību procesā tiek izmantots metodiskais paņēmiens- diktāts, tad skolēnu valodas apguve pilnveidosies, kas ir būtiski, lai skolēnos nostiprinātos klausīšanās, rakstīšanas, lasīšanas un runāšanas prasmes, tādejādi veicinot skolēnu veiksmīgu integrēšanos Latvijas sabiedrībā.
Izvērtējot iegūtos rezultātus tiek secināts, ka diplomdarbā izvirzītā hipotēze tiek apstiprināta. Izstrādātais mācību materiāls ir izmantojams 11. klases valodas apguves pilnveidošanai.
Diplomdarbā ir saturs, ievads, 3 daļas, nobeigums, literatūras avotu saraksts (40 vienības ), anotācija angļu un latviešu valodā. Diplomdarba apjoms 93. lpp. The aim of the Diploma work “The use of dictation for mastering the LAT2 course of the 11th grade” is to find out specific features and usage abilities of the methodological method- dictation in process of mastering the course of LAT2 in the 11th grade.
To achieve the aim of the diploma work the following tasks were set:
1. To analyse the theoretical literature in didactics, pedagogy and psychology regarding the main problem of the diploma work,
2. To use the knowledge acquired from the literature analyse for choosing and summarizing different types of dictations that benefit the skills of the 11th grade students.
3. To approbate the didactic materials in praxis, by analysing the achievements of the students, and summarizing the conclusions.
The hypothesis of the diploma work: If the methodological method- dictation is used in the Latvian language lessons for minorities, the learning skills of the students will improve, which is important for the improvement of listening, writing, speaking and reading skills, finally leading to a more successful integration into the Latvian society.
Analysing the results lead to the conclusion, that the hypothesis is approved. The developed materials can successfully be used for the development of 11th grade language learning methods.The diploma work contains content, an introduction part, 3 main parts, conclusion, a list of the used literature (40 unit), and annotations in Latvian and English languages. The amount of the diploma work is 93 pages.