dc.contributor.advisor | Āboltiņa, Mārīte | en_US |
dc.contributor.author | Sīle, Sanda | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:23:10Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:23:10Z | |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.other | 9690 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11782 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba temats ir „Skolēnu ievirze individuālo ētisko vertību pašatklāsmē O. Vācieša daiļradei veltītajās stundās 10. klasē.”
Pētījumā risinātā problēma - kā padarīt 10. klases skolēniem tuvas O.Vācieša daiļradē paustās atziņas.
Diplomdarba mērķis- noskaidrot skolotāja un skolēnu vērtīborientējošas sadarbības iespējas O. Vācieša personībai un daiļradei veltītajās stundās 10. klasē.
Diplomdarba struktūru veido piecas nodaļas.
1.Nodaļā pamatots vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums literatūras mācībās.
2.Nodaļā analizētas O. Vācieša daiļradē apliecinātās vērtības.
3.Nodaļā veikta klases kolektīva izpēte, iepazītas jauniešu vecumposma īpatnības, izzināta viņu mācību motivācija, vērtīborientācija, attieksme pret literatūras stundām. Ir veikta mācību materiālu izstrāde, izmantoto mācību metožu teorētiskais pamatojums.
4. Nodaļā aprakstīta skolotājas un skolēnu vērtīborientējoša sadarbība.
5.Nodaļā analizēta un vērtēta sadarbības norise un analīze.
Diplomdarbam pievienoti 28 pielikumi.
Kopsecinājums: O. Vācieša daiļradei ir izglītojoša, attīstoša un audzinoša nozīme, jo tā bagātina skolēnu attieksmi pret dažādām vērtībām un veicina vērtību aktualizāciju. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the diploma paper is „ The trend into self- revelation of learners’ personal ethical values in the lessons devoted to Ojars Vacietis’ Creative writting in Form 10”.
The research question of the paper is - how to make the verities of O. Vācietis’ writings familiar to the 10th class pupils.
The goal of the paper – to find out the values oriented interoperability for the lessons of 10th class devoted to the personality of O. Vācietis and his writings.
The paper consists of 5 parts:
1.In the first chapter possibilities of values oriented interoperability in literature studies are grounded.
2. In the second chapter the values expressed in O. Vācietis’ writings have been analysed.
3.In the third chapter a research on class collective is done, peculiarities of youth age become acquainted and found out their motivation of learning and values orientation, and attitude to the literature lessons. Elaboration of educational materials and theoretical argumentation of education methods have been done.
4.In the fourth chapter values oriented collaboration of teacher and pupils is described.
5.In the fifth chapter the process and analysis of the collaboration have been analysed and evaluated.
The appendix contains 28 enclosures.
The final conclusion: The writings of O. Vācietis have educational, developing and instructional importance because they enrich pupils’ attitude towards various values and promotes actualisation of values. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Skolēnu ievirze individuālo ētisko vērtību pašatklāsmē O.Vācieša daiļradei veltītajās stundās 10.klasē. | en_US |
dc.title.alternative | The trend into self-revelation of learners' personal ethical values in the lessons devoted to Ojars Vacietis Creative Writting in Form 10. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |