dc.contributor.advisor | Jurģīte, Lilija | en_US |
dc.contributor.author | Kivleniece, Guna | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:23:12Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:23:12Z | |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.other | 9734 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11792 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „Interneta resursu izmantošana 10. klases skolēnu latviešu valodas mācīšanās kompetences pilnveidošanā” mērķis ir izstrādāt metodisko materiālu, kas rosinātu 10. klases skolēnus pilnveidot savu mācīšanās kompetences latviešu valodas stundās, izmantojot interneta resursus.
Darbam ir trīs nodaļas:
1.Mācīšanās kompetence - lingvālas personības attīstības komponents.
2.Datora un interneta izmantošanas iespējas mācīšanās kompetences pilnveidošanā.
3.Mācīšanās kompetences pilnveidošanai izmantojamie didaktiskie materiāli: to sagatavošana un aprobēšana.
Pirmajā nodaļā tiek atklātas pedagogu atziņas par mācīšanās kompetenci un tās pilnveidošanas iespējām latviešu valodas stundās. Otrajā nodaļā analizēts tas, kā dators un internets ietekmē mūsdienu sabiedrību (tai skaitā skolu) un kādas iespējas tas sniedz mācīšanās kompetences attīstīšanai. Trešā nodaļa veltīta autores plānotajai un realizētajai izmēģinājmdarbībai, kura mērķis ir izstrādāt un aprobēt didaktiskos materiālus, ko izmantoja leksikoloģijas jautājumu apguvei latviešu valodas stundās 10. klasei.
Diplomdarba autore, veidojot mācību materiālus, galvenokārt balstījusies uz mācīšanās kompetences prasmju pilnveidošanu mācību procesā. Mācību materiālu efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā.
Darbā izvirzītā hipotēze: ja mācību procesā mērķtiecīgi tiek izmantoti interneta resursi, tad tiek pilnveidota skolēnu mācīšanās kompetence un veidota pozitīva attieksme pret mācībām, ir apstiprinājusies.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, secinām, ka izstrādātie didaktiskie materiāli ir sekmīgi izmantojami 10. klases skolēnu mācīšanās kompetences pilnveidošanai.
Darbs iesakāms gan studentiem, gan vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem gan pilsētu, gan lauku skolās, kā arī skolēnu vecākiem.
Diplomdarbā ir secinājumi, 16 pielikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts (kopā 59 vienības).
Diplomdarba apjoms ir 57 lappuses. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the Diploma Paper ' The Use of Internet Resources to Improve the Learning Skills in the Latvian Language Lessons in Form 10' is to work out the teaching aids, which would motivate students of form 10 to improve their learning competence in the Latvian language lessons by using Internet resources.
The Paper consists of three chapters:
1.Learning competence-the component of development of linguistic personality.
2.Possibilities of using computer and Internet in the improvement of learning competence.
3.Methodological materials used for the improvement of learning competence: their preparation and approbation. .
The first chapter deals with teachers' findings on learning competence and the possibilities of its improvement in Latvian language lessons. In the second chapter the author of the Paper analyzes how computer and the Internet influence society nowadays, (including school) and what opportunities it gives for the improvement of learning competence. The third chapter is devoted to the practical part of the research. The aim of the research is to work out and approbate methodological materials, which were used in acquisition of linguistic questions in Latvian language lessons in grade 10.
The author of the Paper when designing teaching aids mostly has based on the improvement of skills of learning competence in the learning process. The effectiveness of teaching aids has verified during the practical part of the research.
Hypothesis of the Paper has verified. If Internet resources are used purposefully in the learning process, therefore students' learning competence is developed and it creates a positive attitude towards studies.
By analyzing the obtained data, it can be concluded that elaborated methodological materials can be successfully used for the improvement of students' learning competence in Latvian language lessons in grade 10.
The Paper is advised for students and Latvian language and literature teachers in Secondary School, it can also be used by students' parents.
The Paper contains conclusion, 16 appendices and bibliography (59 items).
The Paper consists of 57 pages. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Interneta resursu izmantošana 10.klasēs skolēnu latviešu valodas mācīšanās kompetences pilnveidošanā. | en_US |
dc.title.alternative | The Use of Internet Resources to Improve the Learning Skills in the Latvian Language Lessons in Form 10. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |