• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saskarsmes prasmju attīstīšana 5-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-10450-Bukovska_Aija_ab06015.pdf (385.6Kb)
Author
Bukovska, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raščevskis, Vitālijs
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbā “Saskarsmes prasmju attīstīšana 5-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē” sniegta literatūras analīze par bērna fiziskās un psiholoģiskās attīstības īpatnībām posmā no 5-7 gadiem, kā arī analizēta literatūra par saskarsmes būtību. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā izmantotas kvalitatīvas pētniecības metodes- novērošana un pārrunas, kuru mērķis bija attīstīt pozitīvas saskarsmes prasmes bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Rezultāti norāda, ka nodarbojoties ar bērnu, pieaugušajam izrādot pārliecību par bērna labajām īpašībām un veidojot pozitīvu gaisotni grupā, ir attīstītas augstas saskarsmes prasmes eksperimentālā grupā.
 
The research “The Development of the interface skills for 5-7 years old children in the pre-school educative institution” enumerates the literature about the individualities of the physical and psychological development for 5-7 years old child. The research also analyses literature about the essence of the interface. In the practical part of the research the qualitative research methods are used – observation and discussions. The purpose of these methods was to develop positive interface skills for children in the pre-school educative institution. The results show that interacting with the child as well as showing the assurance from the adult’s side about the positive characteristics of the child and creating of positive atmosphere in the group, have created good interface skills in the experimental group.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11827
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV