Adaptācijas traucējumi 1.-3.klašu skolēniem un to mazināšanas iespējas speciālajā skolā
Author
Vitkus, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kazia, Maija
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: Adaptācijas traucējumi 1. – 3. klašu skolēniem un to mazināšanas iespējas speciālajā skolā.
Darbu veido anotācijas, atslēgvārdi, ievads, teorētiskā un praktiskā daļa, literatūras avoti un pielikumi.
Pētījuma mērķis: Pētīt pedagoģiskā procesā izmantojamo mācību un kustību koordinējošo metodžu efektivitāti bērniem ar BCT un bērniem ar autiskā spektra traucējumiem adaptācijas procesā.
Pētījuma hipotēze: Ja pedagoģiskā procesā izmantos bērnu spējām atbilstošas apmācības un kustību koriģējošās metodes, tad samazināsies adaptācijas traucējumi, uzlabosies sazināšanās prasmes un mācīšanās kvalitāte.
Pētījuma uzdevumi:
•Apzināt iespējamās apmācības metodes un pielietot tās pedagoģiskajā procesā speciālajā skolā.
•Apzināt Vaivaru rehabilitācijas centra reitterapeitu pieredzi un analizēt to.
Izvēlētās tēmas aktualitāte balstās uz to, ka speciālā skola ir vide, kurā bērns apgūst ne tikai mācību vielu, bet arī vieta, kurā tiek apzinātas konkrētā bērna intereses un spējas. Lai sekmētu bērna integrēšanos sabiedrībā ir jāpielieto katram bērnam atbilstošas korekcijas metodes un rehabilitācijas veids. Speciālām skolām jāmeklē jaunas, efektīvākas metodes, jāpiesaista jauni speciālisti un jāveido lielāks atbalsta personāls.
Darba autore izpētīja dokumentus, aptaujāja vecākus, vēroja stundas, kur izmanto alternatīvās komunikācijas metodes un intervēja rehabilitācijas centra “Vaivari” reitterapeiti. The theme: Adaptations disorder from 1 till 3 students and it curtailings facilities in special school.
Papers consist of annotation, key words, introduction, theoretical and practical part, bibliography sources and appendixes.
The aim of research: to research available instructional method and reithertherapy effectiveness to children with moving problems and autism spectrum disorder in adaptations process in pedagogical process.
Hypothesis: If in pedagogical process will use drilling methods suitable childrens abilities and reittertherapys cur, than adaptations disorder will deplete and communications skills and learning quality comproves.
Tasks of research:
•To gather information about possible training methods and to apply those in pedagogical process in special schools.
•To gather information “Vaivaru” rest - house reittertherapys general practioners experience and to analyze it.
Themes current events is based on that special school is setting where children adopt not only material but also a place where are studied children interests and skills. In order to promote childs integrations in society you should employ appropriate corrections method and rehabilitation way for each child. Special schools should look for new effective methods, to enchain new specialists and from greater supporting personal.
Author has researched documents, polled parents, absorved lessons, where alternative communications methods are use and interviewed reittertherapys general practioner in “Vaivari” rest – house.