3. klases skolēnu tekstveides prasmju pilnveidošanas iespējas dzimtās valodas stundās
Author
Karpicka-Ribačova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ”3.klases skolēnu tekstveides prasmju pilnveidošanas iespējas Dzimtās valodas stundās” mērķis ir izzināt sākumskolas skolēnu tekstveidnes prasmju pilnveidošanas iespējas.
Darbs sastāv no ievada, divām teorētiski pētnieciskām daļām un praktiskās pētnieciskās daļas.
Teorētiskajās daļās īsi raksturotas zinātnieku teksta definīcijas, teksta kā didaktikas un komunikatīvas vienības raksturojums, kā arī apkopota mūsdienu lingvodidaktu pieredze par skolēnu tekstveides prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu.
Praktiski pētnieciskajā daļā veikta 3.klases skolēnu tekstveides prasmju kvalitātes pētījumu rezultātu apkopošana un analīze. Šim nolūkam tika veikta sākumskolas skolotāju anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu tekstveides prasmes; pārrunas ar skolēniem, skolēnu motivācijas līmeņa savu tekstu veidošanā noteikšanai; skolēnu sacerējumu analīze, lai noskaidrotu grūtības tekstveides līmenī.
Darba praktiskās daļas nozīme ir pielietot aktīvu izziņas procesu veicinošās metodes un paņēmienus, lai veicinātu skolēnu tekstveides prasmju pilnveidošanos Dzimtās valodas stundās.
Atslēgvārdi: Dzimtā valoda, teksts, skolēnu tekstveides prasmju pilnveidošana, metodes The aim of the bachelor paper Possibilities of Improving the Text Making Skills of Grade 3 pupils at the Mother Tongue Lessons is to cognize the improvement abilities of text making skills of lower school pupils.
The paper consists of introduction, the two theoretical research parts, and the practical research part.
The theoretical part gives brief scientific definitions of the text, the characteristic of the text as didactic and communicative unit, as well as summarizes the experience of modern linguodidacts about development and improvement of text making skills of pupils.
The practical research part offers the summary of the results of the research and analysis of the quality of pupils’ text making skills. Thereof, there has been made the questioning of lower school teachers in order to clarify the text making abilities of pupils; negotiations with pupils in order to set the motivation level in their text making; the analysis of pupils’ compositions in order to set the difficulties in the level of text making.
The purport of the practical parts of the paper is to apply the contributive methods and techniques of active cognitive process in order to facilitate the improvement of pupils’ text making skills at the mother tongue lessons.
Key-words: Mother tongue, text, the improvement of the pupils’ text making skills, methods.