Show simple item record

dc.contributor.advisorAnspoka, Zentaen_US
dc.contributor.authorTarasova, Renataen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:25Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10869en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11844
dc.description.abstractDiplomdarbā tiek aplūkots mācību saturs lasītprasmes attīstīšanai pamatizglītības pirmajā posmā. Lasāmie teksti ir latviešu valodas apguves avots un vienlaicīgi arī iespēja apgūt apkārtējo pasauli. Diplomdarba mērķis ir pētīt un analizēt mācību saturu lasītprasmes attīstīšanai pamatizglītības pirmajā posmā, izstrādāt ieteikumus darba pilnveidošanai. Diplomdarbam ir trīs daļas. 1. daļā analizēta lasītprasmes būtības skaidrojums dažādās teorijās. Otrajā daļā analizēts latviešu valodas mācību saturs skolēna lasītprasmes attīstībai. Trešajā daļā apkopota pieredze, kas gūta analizējot praksi, kā arī piedāvāti ieteikumi lasītprasmes pilnveidošanai. Diplomdarba nobeigumā ir secinājumi un izmantoto avotu sarakstsen_US
dc.description.abstractThe Present Diploma Paper discusses the teaching /learning content for developing the reading skill at the first stage of basic education. The reading texts are the source of the Latvian language learning. The students learn wealth of the native language as well as develop reading skill using the language of communication. The aim of the Diploma Paper is to investigate and analyse the learning content for developing the reading skill at the first stage of basic education, to produce suggestions of the work development. The Diploma Paper contains three chapters. The first chapter focuses on the analysis of various theories of essence of the reading skill. The second chapter analyses the development of the Latvian language content of student’s reading skill. The third chapter deals with the experience of analyzing the practice as well as suggestions of the development of reading skill are provided. The conclusions and bibliography are given at the end of the Diploma Paper.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību saturs lasītprasmes attīstīšanai pamatizglītības pirmajā posmāen_US
dc.title.alternativeThe teaching/learning content for developing the reading skill at the first stage of basic educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record