Pašnovērtējuma veidošanās mājturības un tehnoloģijas stundās 4. klasē
Author
Pīķe, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Pašnovērtējuma veidošanās mājturības un tehnoloģiju stundās 4. klasē”. Diplomdarbā ir pētīts viens no nozīmīgākajiem pedagoģiskā procesa aspektiem – pašnovērtējums. Tiek analizēta vērtēšana kā pedagoģiska procesa sastāvdaļa, pašnovērtējuma būtība. Darbā ir izpētīta pašapziņas jēdziena būtība un specifika. Ir izpētīta pašnovērtējuma situācija mājturības un tehnoloģiju mācību priekšmetā 4. klasē. Darbā ir izpētīts pašvērtējums kā mācību procesa nozīmīgākajiem aspektiem. Ir izveidota uzdevumu kopa pašnovērtējuma veidošanai mājturības un tehnoloģiju stundās. Sastādīts stundu tematiskais plāns pašnovērtējuma veidošanai mājturības un tehnoloģiju stundām un izveidotas pašnovērtējuma kartes, veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Darbā izmantotās metodes: teorētiskās metodes, empīriskās metodes, datu statistiskās metodes. Darbā ietvertas 18 tabulas, 14 attēli, 31 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: vērtēšana, pašapziņa, pašnovērtējums, pašvērtējums, kritēriji, refleksija, kritiskā domāšana The thereof graduation paper is “The formation of self-assessment at home economics and technologies lessons in Grade 4” The graduation paper investigates one of most important aspects in the pedagogical process- self- assessment. The assessment has been analyzed as a part of the essence of self-esteem and self-evaluation. The work investigates the essence and specifics of self-respect. There has been investigated the situation of self assessment in the home economics and technologies lessons in Grade 4 as well. The work investigates self-assessment as one of the most important aspects in the learning process. There has been made a group of task to create self-assessment in the home economies and lessons. There has been made a thematically plan of lessons to create self-assessment in the home economics and technologies lessons, charts of seef-assessment have been made and pedagogical practice has been carried out. The methods used in the work: theoretical methods, invesvestigational methods, statistic data methods. The work contains 18 charts, 14 pictures, 31 sources of literature.
Key words: assessment, self-respect, self-assessment, self-esteems, criteria, reflection, critical thinking.