Drošības jautājumu apguve sociālo zinību mācību procesā 1.-4.klasē
Author
Stendere, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Ņemot vērā drošības jautājumu aktualitāti, tika izvēlēta tēma – Drošības jautājumu apguve sociālo zinību mācību procesā 1.- 4. klasē.
Ievērojot pēdējo gadu statistiku, Latvija ieņem vienu no pirmajām vietām Eiropā dažādu negadījumu skaita ziņā. Pēc Pasaules Veselības organizācijas datiem, Latvija bērnu traumatisma ziņā ieņem vadošo vietu Eiropas Savienībā.
Diplomdarbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmajā nodaļā dota vispārēja situācijas analīze par skolēnu drošības problēmām valstī. Otrā nodaļā raksturota situācija par drošības jautājumiem izglītībā Latvijā. Trešajā nodaļā autore apskata pamatizglītības mācību priekšmetu saturā ietvertos drošības jautājumus. Ceturtā nodaļa ietver pētījumu par drošības jautājumu apguvi 1. - 4. klasē. Piektajā nodaļā analizētas aprobētās sociālo zinību mācību stundas.
Atslēgas vārdi: sociālās zinības, drošības jautājumi, metodes. The theme for the Diploma paper was chosen taking into account the topicality of safety issue.
On the basis of the statistics from the recent years Latvia takes one of the first places in Europe concerning different accidents. According to the data provided by World Health Organization Latvia occupies the leading place regarding children’s traumatism in European Union.
The Diploma paper consists of 5 chapters. Chapter 1 gives the general analysis of the situation about the problem of pupils’ safety in the country. Chapter 2 characterizes the situation about the safety issues in education in Latvia. In Chapter 3 the author looks upon the safety issues included in the content of basic school subjects. Chapter 4 is the study on the acquisition of safety issues in Grades 1 – 4. Chapter 5 analyzes the approbated social studies lessons.
Key words: social studies, safety issues, methods