Mācību motivācijas veicināšana mājturības un tehnoloģiju stundās 4.klasē
Author
Ruikoviča, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Mācību motivācijas veicināšana mājturības un tehnoloģiju stundās 4. klasē”.
Diplomdarba mērķis ir izzināt vai 4. klases skolēniem ir mācību motivācija mājturības un tehnoloģiju stundās un noskaidrot kādi faktori veicina mācību motivāciju šajās stundās.
Mājturība un tehnoloģijas ir mācību priekšmets ar plašām vispārizglītojošām un vispār attīstošām iespējām. Pedagoģiskajā pētījumā atklāts skolēnu mācību motivācijas trūkums mājturības un tehnoloģiju stundās. Pēc uzdevumu kopas izveides un realizēšanas mācību motivācijas veicināšanai mājturības un tehnoloģiju stundās, tika paaugstināta skolēnu patika pret šīm stundām.
Darbā izmantotās metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana, intervija, pārrunas, pedagoģiskās darbības modelēšana. Darbā ietvertas 10 tabulas, 8 attēli, pielikumi, 29 izmantotās literatūras avoti.
Atslēgvārdi: mācību motivācija, mājturība un tehnoloģijas, sākumskola. Theme of diploma work is “Promoting the learning motivation at home economics and technologies lessons in Grade 4”.
Inquire about study motivation in home economics and technologies lessons for 4th grade and clarify elements who could stimulate study motivation in these lessons is object of diploma work.
Home economic and technology is discipline with wide ranging general educational and evolutional possibilities. Revelation of shortcomings of study motivation in home economics and technologies lessons is discovered in pedagogical research. Delight of pupil in home economics and technologies lessons rose up after establishing and implementation of test group in these lessons.
In work are used following methods: analyze of literature, pedagogical oversight, survey, interview, discussions and modeling of pedagogical activity. Diploma work includes 10 tables, 8 pictures, enclosures and 29 literature sources which were used in development of diploma work.
Keywords: study motivation, home economic and technologies, primary school