Stāstīt prasmes veidošana pirmsskolas vecuma bērniem ar VSNA
Author
Cupere, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Savā diplomdarbā autore pētīja pirmsskolas vecuma bērna ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību jeb VSNA runas attīstības III līmeni stāstītprasmes iemaņas: prasmes veidot atstāstījumus, radošus stāstus, priekšmeta aprakstus un prasmes veidot stāstus pēc sižetu attēlu sērijām.
Ievadā tika pamatota problēmas aktualitāte un izklāstīts pētījuma objekts, priekšmets, mērķis, hipotēze, uzdevumi, metodes, kā arī noradīti pētījuma bāze un norises laiks.
Teorētiskajā daļa apskatīti bērna fiziskā attīstība, valodas attīstība ontoģenēzē, bērna valodas raksturojums VSNA gadījumā un koriģējoši attīstošas darbības pirmsskolas vecuma bērniem ar VSNA metodoloģiskais aspekts.
Praktiskā daļā ir apkopoti koriģējoši attīstošā darba rezultāti pirmsskolas vecuma bērniem ar VSNA III līmeni.
Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērns, stāstītprasme, valodas sistēmas nepietiekama attīstība jeb VSNA, runa. This research paper discusses narrative skills of preschool children with insufficient language development III level: retelling skills, creative narrative skills, descriptions of objects and forming stories based on series of images containing a plot.
Introduction substantiates the topicality of the issue and outlines the object, subject, objective, hypothesis, tasks and methods of the research, as well as provides research background and timeline.
The theoretical part examines a child’s physical development, language development from ontogenetic perspective, characterization of children’s speech in case of insufficient language development and methodological aspect of correction and development activities for preschool children with insufficient language development.
The practical part summarizes the results of correction and development activities for preschool children with insufficient language development III level.
Keywords: preschool children, narrative skills, insufficient language development, speech.