Latviešu valodas mācīšana 5.klases skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Nicmane, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Latviešu valodas mācīšana 5.klases skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem”.
Teorētiskā daļa iepazīstina ar literatūrā aprakstīto pedagoģijas un psiholoģijas zinātnē uzkrāto pieredzi par bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem izziņas procesu un valodas attīstības īpatnībām latviešu valodas apguves aspektā.
Pētījuma mērķis ir izpētīt skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem valodas apguves īpatnības latviešu valodas stundās un gūtās atziņas izmantot grāmatas „Valodas labirinti. Latviešu valoda 5.klasei” veidošanā. Tāpēc pētījums tika veikts, izmantojot pieminētās grāmatas autores izstrādātos materiālus.
Autore savā darbā pievērsās izstrādātā mācību līdzekļa izmantošanas iespējām un tā efektivitātei. Praktiskajā daļā uzmanība veltīta skolēnu izziņas procesu aktivitātes noteikšanai, izmantojot tiešos novērojumus un darba rezultātu analīzi. Praktiskajā izmēģinājuma darbā tika novērots un salīdzināts kā, grāmatā iekļautie valodas vingrinājumi sekmē skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem izziņas procesu aktivitāti.
Atslēgas vārdi: latviešu valoda, skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, mācību grāmata. The theme of the diploma work „Teaching of Latvian in 5th from to the pupils with mental disabilities”.
The experience acquired in the pedagogic and psychology sciences researching the processes of the development of the acquiring of the language and the cognition processes of the children with mental disabilities learning Latvian are described in the theoretical part.
Researching of the peculiarities of the study process of Latvian of the pupils with mental disabilities at the lessons of Latvian and further usage of the conclusions writing the book „The Labyrinth of the Language. Latvian From 5” was the aim of this research. The materials used by the author of this book were used in the research.
The effectiveness and the possibilities using the book in the study process are described by the author in this work. The determination of the level of the processes of cognition based on the direct observation and the analysis of the results of the works are presented in the practical part of this work. Observation and the comparison were used researching the effectiveness of the exercises included in the book improving the processes of the cognition of the pupils with mental disabilities and it was researched in the practical work.
The key words: Latvian, the students with mental disabilities, the study book.