Grupu nodarbību nozīme saskarsmes veicināšanā pirmsskolas vecuma bērniem ar tautiskā spektra iezīmēm
Author
Priede, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Andžela
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskā darba “Grupu nodarbību nozīme saskarsmes veicināšanā pirmsskolas vecuma bērniem ar autiskā spektra iezīmēm” hipotēzes, ka agri uzsāktas un ilgstoši, regulāri apmeklētas grupu nodarbības bērniem ar autiskā spektra traucējumiem uzlabo saskarsmes prasmes, izpētei izmantotas sekojošas metodes:
1) novērošana - bērnu grupas novērojums grupu nodarbībās sešu mēnešu ilgā laika periodā;
2) anketa - virzīta uz grupu nodarbību nozīmes saskarsmes veicināšanā izpēti (izveidoja pētījuma autors);
3) intervija - virzīta uz grupu nodarbības nozīmes izpēti.
Pētījumā piedalījās 17 respondenti, no kuriem 8 - bērni ar autiskā spektra traucējumiem vecumā no 3 -7 gadiem, 8 - bērnu vecāki, 1 - Portidžas speciālists. Pētāmās grupas bērni ir ar dažadām diagnozēm, grupu nodarbību apmeklējumu pieredzi, un dažadu pieredzi saskarsmē ar vienaudžiem.
Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās.
Atslēgas vārdi: Pirmsskolas vecumposms, autiskā spektra iezīmes, saskarsme, grupu nodarbības. To research the hypothesis of the work “The Importance of the Group Work Lessons in the Development of Social Skills for Children with Autistic Spectrum Disorders” - social skills improve in case children with autistic spectrum disorders attend group work lessons regularly and for a long period of time - has been used the following methods:
1) Observation - the observation of children with autistic spectrum disorders group in the group work lessons for six months.
2) Questionnaire - to determine the role of the group work lessons importance (developed by the author of the research).
3) Interview - to determine the role of the group work lessons importance.
There are 17 respondents had taken part in the research: 8 children with autistic spectrum disorders, 3 - 7 years old, 8 children’s parents, 1 Portage specialist.
The children of the research group are with different diagnosis, social skills knowledge, social skills knowledge with peers.
The hypothesis of the research is approved.
The key words: Pre-school age group, autistic spectrum disorders, social skills, group work lessons.