Sociālpedagoģiskās darbības iespējas vecāku pedagoģiskā potenciāla paaugstināšanā Cēsu pilsētas pamatskolas 1.- 4. klašu nepilnās ģimenēs
Author
Vāvere, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Sociālpedagoģiskās darbības iespējas vecāku pedagoģiskā potenciāla paaugstināšanā Cēsu pilsētas pamatskolas 1. - 4. klašu nepilnās ģimenēs”.
Vecāku vissvarīgākais uzdevums ir izaudzināt laimīgu, veselīgu, apzinīgu, sadarboties spējīgu bērnu, palīdzēt tam izaugt par atbildīgu pieaugušo, mīlēt to un mācīt bērnam sniegt mīlestību citiem. Dzīves pieredze rāda, ka bieži vecākiem trūkst nepieciešamās zināšanas un izpratnes gan par bērna attīstības un audzināšanas jautājumiem, gan par bērnam drošu un veselīgu vidi.
Šī problēma ir aktuāla arī nepilnās ģimenēs, kurās bērnam ir liegts gūt pilnīgu priekšstatu par dzīves un sadzīves apstākļiem, un iepazīt to attiecību modeli kāds pastāv pilnā ģimenē.
Autores diplomdarba mērķis ir izpētīt sociālpedagoģiskās darbības iespējas, izstrādāt un aprobēt programmu vecāku pedagoģiskā potenciāla paaugstināšanā Cēsu pilsētas pamatskolas 1. - 4. klašu nepilnās ģimenēs.
Diplomdarba pētījumā iegūtie rezultāti norāda, ka audzināšanas process nepilnās ģimenēs norisinās sekmīgāk, ja tiek veikts sociālpedagoģiskais darbs vecāku pedagoģiskā potenciāla paaugstināšanā.
Atslēgvārdi: nepilna ģimene, pedagoģiskais potenciāls, pedagoģiskā potenciāla paaugstināšana, sociālpedagoģiskā darbība. This diploma paper “Socialpedagogical facilities in the parents’ increase pedagogical potential” at Cesis Primary School’s forms 1. – 4. in partial families”.
The main task for parents is to grow up happy, healthy, dutiful, able to cooperate child, to help him to grow up as responsible adult, to love him and to teach a child to give love to others.
The experience of life shows us that parents usually lack the necessary knowledge and understanding about development and education of the child and also about the healthy and trusty surrounding.
This problem is actual also in partial families where a child can’t get thoroughgoing concept about conditions of life and social life, and also to know the model of relations that are in full family.
The aim of the author of diploma paper is to explore the abilities of action of social pedagogic, to develop and approbate a programme for increase parents’ pedagogical potential in partial families at Cesis Primary School in forms 1. – 4.
The given results of the diploma paper during reseach show that the process of education happen more successfuly in partial families, if the work is done between parents for increase pedagogical process.
Key words:
Partial families, increase of pedagogical potential, socialpedagogical action