Sociālā pedagoga darbība palīdzības sniegšanā Daugavpils 16. vidusskolā ārzemēs asošo vecāku bērniem
Author
Nalivaiko, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Aļonas Nalivaiko diplomdarbs “Sociālā pedagoga darbība palīdzības sniegšanā Daugavpils 16.vidusskolā ārzemēs esošu vecāku bērniem” sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu saraksta un pielikumiem.
Diplomdarba ievadā tiek pamatota izvēlētās tēmas aktualitāte, darba mērķis, uzdevumi, izmantotās metodes un pētījuma bāze.
Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek aprakstīta ģimenes loma bērna attīstībā, ģimenes raksturojums, bērna audzināšanas īpatnības ģimenē, vecāku loma skolas vecuma bērna attīstībā un izskatīta vecāku atbildība.
Diplomdarba otrajā nodaļā tiek izzinātas sociālā pedagoga darbības iespējas ar bērniem, kuru vecāki ir ārzemēs.
Diplomdarba trešajā nodaļā tiek novērtēta situācija Daugavpils 16.vidusskolā, izstrādāta programma problēmu mazināšanai un izklāstīta tās aprobācija.
Nobeigumā ietverti secinājumi, kas radušies darba gaitā.
Pielikumā pievienotas anketas klases audzinātājiem, bērniem, viņu vecākiem un personām, kam uzticēti bērni.
Atslēgvārdi: vecāku prombūtne, ārzemes, bērnu problēmas, sociālais pedagogs, ģimene Alona Nalivaiko the diploma paper “The Action of Social Pedagogue in Rendering Assistance for Children from Daugavpils Secondary School Nr.16 whose Parents are Abroad” consists of introduction, three chapters, conclusion, literature references and appendices.
In the introduction of the diploma paper the topicality of the chosen theme, the aim of the paper, objectives, used methods and basis of the research are justified.
In the first chapter of the diploma paper the role of the family in child’s development, characterization of family, peculiarities of child’s upbringing in family, the role of the parents in the development of school-age child are described, and considered the responsibility of parents.
In the second chapter of the paper the possibilities of action of social pedagogue with children whose parents are abroad are inquired.
In the third chapter of the paper the situation in Daugavpils Secondary school Nr.16 is estimated, program is worked out for lessen problems and stated its approbation.
In the conclusion there are conclusions included which arouse during the research.
In the appendices there are questionnaires for class educators, children, their parents, and persons who are responsible for children.
Key words: absence of parents, foreign countries, children’s problems, social pedagogue, and family.