Sociālpedagoģiskā darbība ar 9- 11 gadīgiem bērniem dzīves prasmju pilnveidošanā Grašu bērnu ciematā
Author
Tropa, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
par Mārītes Tropas diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darbība ar 9-11 gadīgiem bērniem dzīves prasmju pilnveidošanā Grašu bērnu ciematā.”
Dzīves prasmes ir tās prasmes, kas bērnam arī pēc dzīves ārpusģimenes aprūpes iestādē ir vienas no vis būtiskākajām, ko nepieciešams pielietot savā ikdienā – tāpēc šis posms, kurā bērns tās apgūst, ir ļoti būtisks un nepieciešams tajā gūt pozitīvus rezultātus. Visbiežāk svarīgākās dzīves prasmes bērns iemācās jau bērnībā – tāpēc, pēc darba autores domām, vecums no 9-11 gadiem ir tas laiks, kurā vēl iespējams sekmīgāk pilnveidot un iemācīt tās prasmes, kuras bērns nav vēl apguvis.
Diplomdarba mērķis ir izvērtēt sociālpedagoģisko darbību dzīves prasmju apguvē, izstrādāt programmu dzīves prasmju pilnveidošanā un veikt tās aprobāciju Grašu bērnu ciematā ar 9-11 gadīgiem bērniem.
Teorētiskajā daļā darba autore raksturoja sociālā pedagoga darbību, kā sociālpedagoģiskās darbības veicēja ārpusģimenes aprūpes iestādē kā arī dzīves prasmju un sociālo prasmju veidošanās priekšnoteikumus.
Praktiskajā daļā darba autore veica dzīves prasmju izpēti ar 9-11 gadīgiem bērniem Grašu bērnu ciematā, izstrādāja sociālpedagoģisko programmu dzīves prasmju pilnveidošanā un veica tās aprobāciju.
Diplomdarbs sastāv no 77 lappusēm, ietver 12 attēlus, 2 tabulas, pievienoti 9 pielikumi, izmantoti 24 literatūras avoti.
Diplomdarbam ir ievads, četras nodaļas ar apakšnodaļām un nobeigums.
Atslēgas vārdi: dzīves prasmes, sociālā pedagoģija, sociālais pedagogs, sociālās prasmes. about Mārīte Tropa diploma work Social pedagogical activities for improving the formation of life skills of 9-11 years old children in Graši children's village.
Life skills are these skills which child needs to use after he left children’s village, these skills are necessary to use weekday. For that reason this period in which child adopt life skills is very important.
Mostly child learn life skills in childhood – that’s why age 9-11 is good time in which is easier to learn life skills, which child is not yet learned.
Diploma work aim is to evaluate social pedagogical activity for to get the feel of life skills, to work out of a program for improving the formation of life skills and to do that approbation in Graši children’s village of 9-11 years old children.
In theoretical part diploma work author describe social pedagogue activity as social pedagogical work performer in children’s village and life skills and social skills formation precondition.
In practical part diploma work author look into life skills of 9-11 years old children in Graši children’s village, to work out of a program for improving the formation of life skills and to do those approbation.
Diploma work is consisting of 77 pages, includes 12 pictures, 2 tables, added 9 supplements, and used 24 literature sources.
Key words: life skills, social pedagogy, social pedagogue, social skills.