Sociālpedagoģiskā darbība emocionālās vardarbības mazināšanā ārpus ģimenes aprūpes iestādē "L. Gorkšas bērnu un jauniešu mājā"
Author
Kokoreviča, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Štekele, Inese
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās aizvien vairāk un vairāk tiek aktualizēta vardarbības problēma. Vissmagāk vardarbības problēma skar bērnus. Emocionālā vardarbība atstāj paliekošas sekas, kas ietekmē cilvēku visu viņa mūžu. Cilvēks, kurš pats cietis no emocionālās vardarbības arī turpmākajā dzīve var turpināt cīnīties ar tās sekām. Darba autore izvirzīja mērķi izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu „ L. Gorkšas bērnu un jauniešu mājā” emocionālās vardarbības mazināšanai. Sākotnēji veiksmīgākai mērķa sasniegšanai tika apskatīts emocionālās vardarbības jēdziens un emocionālās vardarbības raksturojums. Emocionālā vardarbība, kā problēma bērnu un jauniešu starpā ir ļoti aktuāla un ir sastopama ģimenē, skolā, ārpusģimenes aprūpes iestādēs un citās sabiedriskās vietās. Apkopoti tika arī riska faktori, kas veicina emocionālās vardarbības rašanos, arī emocionālās vardarbības sekas un cēloņi.
Darba autore ir izstrādājusi sociālpedagoģisko programmu emocionālās vardarbības mazināšanai bērnu vidū „L. Gorkšas bērnu un jauniešu mājā”. Programma ietvaros ar bērniem tika izspēlētas lomu spēles, kā arī veikts individuāls darbs. Individuālajā darbā ietilpa gan pārrunas, gan dažādu dzīves prasmju un iemaņu pilnveidošana. Veicot programmas aprobāciju un balstoties uz pētījuma rezultātiem tika iegūti pozitīvi rezultāti.
Atslēgas vārdi: Bērnu nams, emocionālā vardarbība, sociālpedagoģiskā darbība. The problem of violence has been activated more and more nowadays. The children are the most affected by the problem of violence. Emotional abuse leaves the consequences that have an effect on a person for the whole life. The person, who has suffered from emotional abuse is going to struggle with its negative consequences for the further life. The author of the Paper set an aim to work out and approbate the socially pedagogic programme of work in ” L. Gorkšas house for children and youth” to decrease the emotional abuse. Firstly, in order to reach the aim successfully, the concept and characterization of an emotional abuse have been examined. Emotional abuse as a problem among children and the youth is very topical and is encountered in families, at schools, in the care centres and in other publicē places. The risk factors that promote the emotional abuse coming into eksistence, as well as the consequences of an emotional abuse and its causes have been summarized.
The author of the Paper has worked out the socially pedagogic programme of work to decrease the emotional abuse among children in „L. Gorkšas house for children and youth”. Role-plays have been played and also an individual work with particular pupils has been carried out during the programme of work.(domaju ka tev jaatstaj tikai sis teikums!!!) The individual work included discussion, also the development of different abilities and skills for life. According to the approbation of the programme and the data of the research, positive results have been achieved.
Key words: Children’s home, emotional abuse, socially pedagogic work.