Tehniskie paņēmieni vizuālā tēla izstrādē mācību literatūrā
Author
Knāķe, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Roberts
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā autore izvirza hipotēzi – ceļu satiksmes noteikumu ilustrācijas izstrādātas 3d max vidē ir uztveramas un saprotamas. Autore veic teorētisku pētījumu par izvēlēto literatūru – cilvēka uztvere, krāsu ietekme, didaktikas pielietojums un perspektīvas pielietojums attēla konstruēšanā. Autore veic empīrisku pētījumu par esošajām ceļu satiksmes noteikumu ilustrācijām. Pēc šī pētījuma tiek apzinātas metodes ar kādām ir jāizstrādā ilustrācijas – jāveido vienots stils (vide) attēliem, kas būtu nemainīgs visās ilustrācijās. Pēc tāda paša modeļa tiek veidoti arī transportlīdzekļu izpildījums. Turpinājumā datorprogrammā 3d max izstrādā trīsdimensionālu vidi, kurā veido dažādas ceļu satiksmes situācijas. Kā pētījuma veidu hipotēzes apstiprināšanai vai noliegšanai autore izvēlas anketēšanu, pēc kuras rezultātiem secina, ka hipotēze apstiprinās. Kopējo dizaina projektu autore papildina ar divu grāmatu – „Ceļu satiksmes noteikumi Ceļu satiksmes likums” un „Tematiskie uzdevumi ceļu satiksmes noteikumos” maketa ilustrācijām un noformējumu datorizētajai mācību versijai. Hypothesis of this work is – illustrations for traffic rules created in 3d max media are easy to comprehend and perceive. The author of this work has done a theoretic research about chosen literature – human comprehension, influence of colors, use of didactics and use of perspective in picture’s construction. Also author has done an empiric research about illustrations, which are used to teach traffic rules now. After this research the method how to create illustrations is found out – the pictures have to be created all in the same style. The same method is used also in vehicle creation. Then in computer program 3d max the 3D environment is developed, where different situations of traffic are simulated. The author chooses questionnaires as a form to approve or deny the hypothesis. The results of questionnaires show that hypothesis is approved. The design project is supplemented with layout illustrations for two books - „Ceļu satiksmes noteikumi Ceļu satiksmes likums” and „Tematiskie uzdevumi ceļu satiksmes noteikumos” - and layout for computerized educational program.