Show simple item record

dc.contributor.authorLēvalde, Antraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:33Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13608en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11902
dc.description.abstractMaģistra darbs veltīts fonētiski fonemātisko traucējumu izpētei un logopēdiskajai korekcijai pirmsskolas vecuma bērniem. Maģistra darba autore pētījusi un iepazinusi daudzu pedagogu, psihologu un logopēdu teorētiskās atziņas par valodu, tās nozīmi, logopēdiskiem traucējumiem, to skaitā arī fonemātiskās uztveres traucējumiem. Liela uzmanība tika pievērsta praktiskiem ieteikumiem un metodēm, kuras iespējams izmantot valodas un runas traucējumu novēršanai un korekcijas darbam pirmsskolā. Maģistra darbā aplūkota pirmsskolas bērnu valodas attīstība ontoģenēzē. Pētīti izrunas traucējumi pirmsskolas sagatavošanas grupas bērniem, noskaidrotas skaņu izrunas kļūdas, pārbaudīts vai bērns pareizi uztver, diferencē un precīzi izrunā skaņas. Autore apraksta veikto korekcijas darbu bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Tajā tika veikta bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšana balstoties uz rotaļu. Korekcijas darbā tika izmantoti artikulācijas, elpošanas un pūšanas vingrinājumi, pirkstu sīkās muskulatūras vingrinājumi un rotaļas, fonemātisko uztveri attīstošie vingrinājumi un rotaļas. Visā šajā korekcijas darbā tika iesaistīti vecāki un pirmsskolas logopēds. Darbā paustās idejas var noderēt pirmsskolas skolotāju darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī vecākiem un pirmsskolas logopēdam. Maģistra darba tēma ir „Pirmsskolas skolotāja darbība fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā pirmsskolas vecuma bērniem”. Tēmas izvēli noteica maģistra darba autores darba pieredze pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, kurās iekļautas 11 tabulas, 19 attēli, pievienoti secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un 14 pielikumi. Atslēgvārdi: logopēdija, fonētiski fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere, sadarbība, korekcijas darbs.en_US
dc.description.abstractThe master degree paper deals with the investigation of phonetic phonemic disorders and speech sound correction of pre-school children. The author of the master degree paper has researched and studied theoretical findings of many pedagogues, psychologists and speech therapists on language, its importance, speech sound disorders including the disorders of phonemic perception. The diploma paper greatly pays attention to practical guidance and methods that can be used to prevent language and speech disorders and implement correction work in pre-school education. The master degree paper examines the development of pre-school children’s language in ontogenesis. It researches articulation disorders of pre-school age children at pre-primary level, clarifies sound mispronunciations and tests if a child catches, differentiates and articulates the sounds correctly. The author describes the correction work with children having phonetic phonemic disorders. It aims at the development of children’s phonemic perception using play activities. A number of articulation and breathing exercises, exercises and play activities for developing finger muscles, exercises and play activities for developing phonemic perception were used in the correction work. In all correction work was involved parents and pre-school speech therapist. The ideas of the present paper can be used in the work of pre-school teacher working with pre-school children, parents and pre-school speech therapists. The title of the master degree paper is “Pre-school teacher action phonetic phonemic disorders and correction work with pre-school children.” The theme was chosen due to the practical work experience of the master degree paper author at a pre-school educational institution. The master degree paper consists of introduction, 4 chapters containing 11 graphs, 19 pictures, conclusions, bibliography list and 14 annexes. Key terms: speech therapy, phonetic phonemic disorders, phonemic perception, cooperation and correction work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePirmskolas skolotāja darbība fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā pirmskolas vecuma bērniem.en_US
dc.title.alternativeActivity of preschool teacher in correction of phonetically phonemic disorders.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record