Motivācijas nozīme vārdu krājuma pilnveidē 6-7 gadu veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
View/ Open
Author
Tiltanova, Raina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: „ Motivācijas nozīme vārdu krājuma pilnveidē 6 – 7 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.”
Darba autors: Izglītības zinātņu maģistra programmas studente R.Tiltanova
Darba zinātniskais vadītājs: Asoc.prof., Dr. paed., S. Tūbele
Darba saturs: 70 lpp., 38 attēli, 13 tabulas, analizēti 54 literatūras avoti
Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un prakstiski pārbaudīt motivācijas nozīmi vārdu krājuma pilnveidē 6 – 7 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību notiek kvalitatīvāk, ja:
•izmanto bērnu vecumam un valodas sistēmas attīstībai atbilstošas koriģējoši attīstošas darba metodes;
•tiek rosināta bērnu motivācija;
Pētijuma teorētiskā daļa: balstās uz A. Baranovas, R. Baltušītes, D. Dzintares, I. Pučures, I. Jurgenas, D. Lieģenieces, I. Miltiņas, U. Opolceres, S. Rimmas, S. Tūbeles, G. Svences un Ž. Piažē atziņām.
Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā:
1.Motivācija bērna darbībā;
2.Bērnu runas un valodas attīstība pirmsskolas vecumā;
3.Rotaļas un spēles būtība 6 – 7 g. v. bērniem
4. Motivācijas nozīme vārdu krājuma pilnveidē 6 – 7 g. v. bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Pētījuma prakstiskajā daļā izmantojot pētīšanas metodes, tika izstrādāti kritēriji bērnu valodas attīstības vērtēšanai, kā arī motivācijas vērtēšanai. Pamatojoties uz tiem, tika piedāvātas autores izdomātas spēles un rotaļas, kas tika realizētas latviešu valodas un logopēdiskajās nodarbībās, kā arī nodarbībās pie speciālā skolotāja.
Atslēgvārdi: Motivācija, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, fonemātiskā uztvere, logopēdija, korekcijas darbs. The title of the research paper is: „The importance of motivation in completion of words collection of 6 – 7 years old children with insufficient development pf language system.”
The autor of research paper: Raina Tiltanova, a student of LU, the Faculty of Pedagogy and Psychology, special education teacher, programme.
The leader of research paper: Dr. paed. S.Tubele.
The research paper consist: 70 pages, 38 pictures, 13 tables, and 54 literary sources.
The aim: Find out and to test importance of games in enrichment of the stock of words of children with insufficient development of their language system.
The theretical part of the research part ideas is based on ideas of: A. Baranova, D. Dzintare, I. Puchure, I. Iurgena, I. Miltina, S. Tubele, G. Svence, Z. Piare etc.
The theoretical part is devoted to the analysis of the following questions:
● Motivation in process of children activities;
● The development of speach and language for children in pre-school age;
● The essential of games in 6 – 7 year old children;
● The importance of motivation in completion of words collection of 6 – 7 years old children with insufficient development of language system.
In the practical part of research paper with the help of research paper with the help of research metodes standarts of evaluation of a child with insufficient development of its language system had been worked out and also estimation of motivation.
Basing on them, the author puts forward her own games, which were accomplished during Latvian language lessons and speech therapy classes as well as during the classes with special teacher.
Key words: motivation, insufficient development of language system, phonetic perception, speech therapy, amendment work.