Show simple item record

dc.contributor.authorDeķe, Intaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:34Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:34Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13863en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11907
dc.description.abstractMūžizglītība mūsdienu mainīgajā sabiedrībā ir kļuvusi par nepieciešamību, ar ko saskaras visa sabiedrība un visas institūcijas, tajā skaitā augstskolas. To apzinoties Eiropas valstu universitātes 2007.gadā izstrādājušas Eiropas universitāšu mūžizglītības hartu, kurā apņēmušās veikt vairākus uzdevumus, mūžizglītības ideju realizēšanai savās augstskolās. Šajā pētījumā analizēts, vai augstākās izglītības iestādē Latvijā ir iespējams nodrošināt pievilcīgu un pieejamu izglītības piedāvājumu cilvēkiem mūža garumā un kādā veidā to labāk izdarīt. Lai to pierādītu, pētīta un analizēta mūžizglītības situācija vienā no Latvijas augstskolām. Pētījums veikts vairākos posmos. Pētījuma pirmajā posmā analizēta dažādu autoru izpratne par to, kas ir mūžizglītība, un viedokļi par faktoriem, kas mūsdienās aktualizējuši mūžizglītības svarīgumu ikviena cilvēka dzīvē. Meklētas atbildes uz jautājumiem, kāda ir mūžizglītības teorētiskā un likumiskā bāze tās realizācijai augstskolās, kāds šobrīd ir mūžizglītības piedāvājums ārpus akadēmiskajām un profesionālajām studijām vienā no Latvijas Republikas augstskolām, kādu mērķauditoriju tas līdz šim piesaistījis, vai izglītības iestādes vide atbilst mūžizglītības izvirzītajiem uzdevumiem. Veikts fiziskās vides apsekojums, lai noskaidrotu, cik lielā mērā tā ir piemērota cilvēku ar dažādām vajadzībām iesaistīšanai mūžizglītībā. Izmantojot aptauju, iegūtas, apkopotas un analizētas atbildes uz jautājumu, kā tālākizglītības programmu un kursu klausītāji vērtē mūžizglītības realizāciju augstskolā, kā arī, kādi ir viņu ieteikumi mūžizglītības piedāvājuma pilnveidošanai. Pētījuma dati gūti no dažādu autoru darbiem, dokumentiem, augstskolas mājas lapas, un datubāzes https://luis.lanet.lv/, kā arī augstskolas departamentos un no pārrunām ar mūžizglītības piedāvājumu realizējošo struktūrvienību personālu. Apkopojot pētījuma rezultātus secināts, ka paveikts liels darbs mūžizglītības uzdevumu īstenošanā un līdzšinējie programmu un kursu klausītāji augstskolas darbību vērtē pozitīvi, tomēr uzlabojumi vēl nepieciešami gan normatīvo aktu pilnveidošanā, gan piedāvājuma spektra paplašināšanā, gan informācijas pieejamībā, gan klausītāju loka paplašināšanā u.c. Pētījuma noslēgumā piedāvāti priekšlikumi mūžizglītības uzdevumu īstenošanas pilnveidošanai.en_US
dc.description.abstractWithin a context of contemporary shifting society, lifelong learning has become a necessity facing all educational institutions, including universities among them. With the mentioned premise in mind, universities of numerous European countries have developed European Universities’ Charter on Lifelong Learning in 2007 where they aim to implement numerous tasks to put into practice ideas of lifelong learning. This research analyses possibilities of higher educational institutions to provide attractive and available prospects for public at any stage/age and in which way to succeed in a doing so. In-depth analysis and research of situation in regards to lifelong learning has been carried out in one of the Latvian higher educational institutions to substantiate abovementioned argument. Research has been done in several stages. Firstly, selection and analysis of a term of lifelong learning itself by various scholars has been done and their views on factors contributing towards increasing importance of lifelong learning relating to the life of the every individual. An explanation has been sought after the following issues: what is a theoretical and legal base for implementation of the lifelong learning in higher educational institutions; what’s on offer currently regarding lifelong learning besides academic and professional studies in one of the institutions of higher education; what kind of target audience been covered so far; if the environment of higher educational institution complies with overall tasks of lifelong learning. Actual assessment of learning environment has been completed to establish up to which stage if this higher educational institution is suitable for involvement of individuals with special needs into the process of lifelong learning. Replies of a used questionnaire represent evaluation given by clientele of the continuing education courses and programmes’ on the issues of implementation of lifelong learning programmes in this higher educational institution and their wishes in relation to the existing offer of those programmes. Data of this study has been accumulated from the research of various scholars, documents, website and departments of the higher education institution and database https://luis.lanet.lv and from interviews with staff members of the units offering lifelong learning programmes. An assessment of the premises of higher educational institution has been carried out. Outlining results of this study, conclusion can be drawn that huge effort has been done to complete tasks of lifelong learning already and existing clientele values this endeavour optimistically though some improvements are still necessary in developing existing legislation, diversifying available offers in relation to access of information, broadening the target audience, etc. At the conclusion of the research, there are offered suggestions on how to enhance implementation of lifelong learning tasks.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMūžizglītības attīstības iespējas augstskolā.en_US
dc.title.alternativeFacilities of life long learning in higher educational institutionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record