Pieaugušo amatizglītība radošas personības veidošanās kontekstā.
Author
Magone, Arnis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Pieaugušo amatizglītība radošas personības
veidošanās kontekstā”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai amatizglītības procesā tiek
veicināts radošums.
Darba teorētiskajā daļā ir raksturota amatizglītība kā viens no pieaugušo
izglītības veidiem, balstoties uz vispārpieņemtām teorētiskajām atziņām par
pieaugušo izglītības būtību un Latvijas Republikas likumdošanu.
Lai noskaidrotu radošas personības veidošanās pieaugušo vecumā aspektus,
darbā ir apkopoti un analizēti dažādu autoru viedokļi par tādiem jēdzieniem kā
cilvēks, personība un radošums.
Darba praktiskais pētījums ir veikts Mācību centra „ BUTS” Valkas filiālē un
Tautas Lietišķās mākslas studijā „Saulīte”. Pētnieciskajā daļā ir apkopoti un analizēti
topošo amatnieku un pasniedzēju viedokļi par radošumu un radošas personības
izaugsmes iespējām pieaugušo amatizglītības procesā, kā arī veikta mācību
programmas analīze.
Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, to analīzi un subjektīvo
viedokli, doti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi, kas varētu veicināt radošas
personības izaugsmes iespējas amatizglītībā.
Atslēgas vārdi: amatizglītība, pieaugušo izglītība, radoša personība, radošuma
veidošanās. The theme of the present master`s paper is „ Craft Education of Adults in the
Context of Development of Creative personality”. The aim of this research paper is to
clarify if the creativity has been developed in the process of craft education.
In the theoretical part of the research paper the author characterizes craft
education of adults aso ne possible way how people can educate themselves. This
parti s based on generally approved theoretical cognitions about the esence of adult
education and the legislations of the Republic of Latvia.
To clarify the aspects of development of a creative personality being adults, the
author has aggregated and analysed the viewpoints of different authors about such
conceptions as human being, personality and creativity.
The practical part has been done in the study centre „ BUTS” Valka branch and
in the studio of Applied Arts „ Saulīte”. In the research part the author has summed up
and analysed not only the educational programme but also the viewpoints of
apprentices and tutors about creativity and the possible ways for a creative personality
to develop in the process of craft education of adults.
In the conclusion the author draws the conclusions and gives the suggestions
which might facilitate the development of a creative personality in the process of craft
education.
Key words: craft education, adult education, creative personality, the
development of creativity.