• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolas administrācijas loma jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanā.

Thumbnail
View/Open
299-14133-Zirina_Vita_vz08049.pdf (1.209Mb)
Author
Lagzdiņa, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Skolas administrācijas loma jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanā”. Maģistra darba mērķis ir teorētiski noskaidrot, izpētīt un pamatot skolas administrācijas lomu jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanā. Maģistra darbu veido teorētiski pētnieciskā daļa, kurā tiek rasts skaidrojums un gūtas atziņas par skolas administrācijas lomu jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanā, un praktiski pētnieciskā daļa, kurā apkopoti un analizēti dati no aptauju anketu iegūtajiem rezultātiem. Saskaņā ar maģistra darba mērķi pētījumā tika izvirzīts un teorētiski pētniecisko un praktiski pētniecisko darbību pierādīts pētāmais jautājums - skolas administrācija veicina jauno pedagogu adaptācijas procesu skolā. Līdz ar to, maģistra darba mērķis un uzdevumi tika sasniegti, kā arī tika pierādīts maģistra darba sākumā izvirzītais pētāmais jautājums. Atslēgas vārdi: skolas administrācijas loma, kompetence, motivācija, jaunais pedagogs, adaptācija, efektīvs adaptācijas modelis.
 
The theme of the Master’s Thesis is “The Role of School Administration in promotion of New teacher’s Adaptation”. The aim of the Thesis is to justify theoretically and clear up, as well as examine the role of school administration in facilitating the adaptation of new teachers. The Master’s Thesis consists of a theoretically explorative part, which provides an explanation and comes to a conclusion on the role of school administration in facilitating the adaptation of new teachers, and a practically explorative part, which summarizes and analyses the data from the results of questionnaires. In line with the aim of the Thesis and by theoretically explorative and practically explorative activities, the study put forward the following explorative question that was verified: school administration facilitates the adaptation process of new teachers at a school. Hence, the aims and objectives of the Master’s Thesis were reached. Key words: the role of school administration, expertise, motivation, a new teacher, adaptation and an effective adaptation model.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11912
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV