Show simple item record

dc.contributor.authorAndrejeva, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:35Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14152en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11913
dc.description.abstractMācībspēku kvalitāte ir atkarīga no sākotnējās izglītības kvalitātes un no spējas reaģēt uz pārmaiņām, tātad no profesionālās attīstības. Pieaugušo pedagogu profesionālā pilnveide Latvijā ir īpaši aktuāla, jo Latvijas augstskolās tiek gatavoti speciālisti tikai darbam ar bērniem, kas nozīmē, ka sākotnējā izglītība īsti neatbilst pieaugušo pedagogu darba vajadzībām. Pieaugušo pedagogu pilnveidē ir īpaša nozīme nepieciešamo kompetenču apguvei un attīstīšanai, kā arī spējai reaģēt uz pieaugušo studentu vajadzību izmaiņām. Līdz ar Latvijas iedzīvotāju mobilitātes palielināšanos, pieaug arī svešvalodu loma, proti, svešvalodu pasniedzēju loma neformālajā izglītībā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt pieaugušo izglītībā strādājošo svešvalodu pasniedzēju profesionālās pilnveides vajadzības, iespējas un izpratni par tām. Darba autore pētījumā centās noskaidrot neformālā pieaugušo izglītībā strādājošo svešvalodu pasniedzēju un valodu skolu vadītāju viedokļus par profesionālās pilnveides nozīmi un uzzināt informētības līmeni par svešvalodu pasniedzēju profesionālās pilnveides iespējām Latvijā. Pētījuma rezultātā iegūtie dati liecina par to, ka gan pieaugušo svešvalodu pasniedzēji, gan valodu skolu vadītāji pārsvarā nepievērš pietiekamu uzmanību pieaugušo svešvalodu pasniedzēju profesionālajai pilnveidei un nav pietiekami informēti par tās iespējām Latvijā.en_US
dc.description.abstractTeaching staff capacity depends on the quality of initial higher education as well as the ability to respond to changes, consequently, on the professional development. Professional development of adult educators in Latvia nowadays is of particular significance as Latvian universities prepare professionals only for working with youth which means initial higher education does not truly meet professional needs of adult educators. Acquisition and development of necessary competencies as well as the ability to respond to the changing needs of adult students is of particular importance in professional development of adult educators. As the mobility of Latvian residents increases, so does the role of foreign languages, namely, the role of foreign language teachers in informal education. The objective of the Master’s thesis is to research the professional development needs of adult foreign language teachers, the opportunities available, and to gain greater insight into the situation. The author of the thesis tried to identify the viewpoints of foreign language teachers working in informal adult education and language school administrators on the importance of professional development as well as determine the level of awareness for professional development opportunities available to foreign language teachers in Latvia. The results of the study testify that neither adult foreign language teachers nor language school administrators pay sufficient attention to professional development needs of adult language teachers and are insufficiently informed on the opportunities available in Latvia.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleSvešvalodu pasniedzēju profesionālā pilnveide.en_US
dc.title.alternativeProfesional development of foreign language teachers.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record