Sākumskolas skolēnu grafēmikas prasmju pilnveidošanas iespējas dzimtās valodas apguvē.
Author
Jaņkova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: Sākumskolas skolēnu dzimtās valodas grafēmikas prasmju pilnveidošanas iespējas dzimtās valodas
Diplomdarba autore: Jeļena Jaņkova
Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed., prof. Margarita Gavriļina
Atslēgas vārdi: lingvistiskā personība, jaunāko klašu skolēni, grafiskās prasmes, grafiskās kļūdas, bilingvālā izglītība
Diplomdarba mērķis: izpētīt mazākumtautību 1-2 klases skolēnu grafisko prasmju pilnveidošanas iespējas dzimtajā valodā, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktu pieredzi.
Pētījuma hipotēze: Mazākumtautību 1-2 klases skolēnu krievu valodas grafiskās prasmes pilnveidojas sekmīgāk, ja skolotājs mērķtiecīgi izvēlēsies dažādas metodes, paņēmienus un mācību uzdevumus, lai palīdzētu skolēniem pilnveidot un paplašināt savas grafiskās kompetences, ņemot vērā skolēnu tipiskās un stabilās grafiskās kļūdas.
Pētījuma metodes:
Teorētiskā: zinātniskās literatūras analīze krievu valodas grafikas jomā; zinātnieku viedokļu un skatu punktu apkopošana par jēdzieniem „grafiskās prasmes”, „grafiskās kļūdas”,
„grafiskās iemaņas”;
Empīriskās: pedagoģiskā novērošana, anketēšana, skolēnu rakstu darbu analīze.
Empīriskie dati tika apstrādāti ar matemātikas statistikas metodēm.
Pētījumu bāze: Rīgas 29. vidusskola, 1-2 klases skolēni
Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 daļas, secinājumiem, literatūras saraksta, pielikumiem.
Teorētiskās daļās darba autore apskata grafiskās prasmes lingvistiskā un didaktiskā aspektā, izmantojot dažādu zinātnieku viedokļus. Praktiskajā daļa darba autore raksturo grafisko prasmju apguves mērķus un uzdevumus mazākumtautību skolā krievu valodas apguvē, kā arī grafisko prasmju saturu, apjomu, apguves grūtības un problēmas skolā.
Pētījums adresēts sākumskolas skolotājiem, kuriem ir interese par dzimtās (krievu) valodas apguves problēmām bilingvālās izglītības situācijā.
Darba apjoms: 81 lpp., 32 bibliogrāfiskie nosaukumi, 4 tabulas, 14 pielikumi, 12 grafiki. The theme of diploma thesis: The possibilities to improve graphemic skills teaching native language (russian) in elementary school
The author: Jelena Jankova
The scientific director: Dr. paed, prof. Margarita Gavrilina
Key words: linguistic personality, young learners, graphemic skills, graphemic mistakes, bilingual education
The objective of diploma thesis: To explore the possibilities to improve graphemic skills teaching the native (russian) language in the 1st and 2nd classes of national (russian) minority school taking into account the modern linguadidacts´ experience.
Hipothesis of research: The improvement of graphemic skills teaching russian as a native language in the 1st and 2nd classes of russian national minority schools can be more succesfull, if the teacher chooses purposeful different methods and techniques helping to young learners to improve and enlarge graphic competeces taking into account typical and stable graphemic mistakes.
The methods of research:
theoretical: analyse scientific literature on russian in the circle of graphic; synthese scientists´ opinions and points of wiev linked to points „ graphemic skills”, „graphemic mistakes”, „graphemic abilities”
empiric: pedagogical observation, questionnaire, analysis of written tasks
Empiric datas was processed with methods of mathematical statistic.
The base of research: The secondary school N29 in Riga, young learners of 1st and 2nd classes.
The diploma thesis consists of introduction, three parts, conclusion, literature sources, appendixes
The author views the graphemic skills in linguistic and didactic aspects using opinions of different authors in the theoretical part.
The author characterizes the objectives and tasks of graphemic skills acquisition teaching russian as a native language in the russian minority school. The author views also content, volume, acquisition difficulties and problems at school in the practical part.
The research is addressed to elementary school teachers interested in problems of native (russian) language acquisition in the situation of bilingual education.
The volume of diploma thesis: 81 pages, 32 bibliographical sources,4 tables, 14 appendixes, 12 diagrams.