Atbalsta personāla loma mācību darba organizācijā bērniem ar mācīšanās grūtībām.
Author
Sprince, Aigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Vispārizglītojošo skolu apmeklē arvien vairāk skolēnu, kam mācības sagādā grūtības, tādēļ katrā skolā svarīga ir atbalsta personāla darbība. Šī personāla nodrošinājums un iespējas katrā skolā ir atšķirīgs, kas nesekmē mācību satura apguvi atbilstoši bērna spējām.
Maģistra darba tēma „Atbalsta personāla loma mācību darba organizācijā bērniem ar mācīšanās grūtībām” izstrādāta uz 75 lappusēm datorsalikumā.
Darba mērķis – izpētīt atbalsta personāla sadarbības iespējas vispārizglītojošajā skolā darbā ar skolēniem, kam mācīšanās grūtības.
Darba struktūru veido teorētiskās atziņas par bērna mācīšanās grūtību veidiem, cēloņiem un korekcijas iespējām. Praktiskajā daļā uzmanība pievērsta atbalsta personāla sadarbības iespējām ar šiem skolēniem.
Pētījums pierāda pedagoģiskās korekcijas klases un speciālās izglītības programmas nepieciešamību vispārizglītojošajā skolā bērniem ar mācīšanās grūtībām, kas nav iespējama bez atbalsta personāla veiksmīgas sadarbības ar skolēniem, pedagogiem un vecākiem.
Psihologi, logopēdi, sociālie pedagogi, speciālie pedagogi, medicīnas darbinieki mērķtiecīgi sadarbojas ar šiem skolēniem un veicina skolēna mācību satura apguvi.
Atslēgas vārdi: atbalsta personāls, individuāls darbs, korekcija, mācīšanās grūtības, pedagoģiskās korekcijas programma. The comprehensive school is attended by more and more pupils with difficulties of learning so in every school the role of supporting staff is important. The provision of this staff and resources are different in each school and it doesn’t promote the acquirement of educational content according to child’s abilities.
The theme of master’s work is “The Role of Supporting Staff to Organize Work for Children with Difficulties of Learning at Comprehensive School”. It is worked out on 75 pages written on the computer.
The aim of the work – to find out the cooperation possibilities of supporting staff working with children who have difficulties of learning at comprehensive school.
The structure of the work is formed of theoretical conclusions about several kinds of learning difficulties, reasons and correction possibilities. In the practical part the attention is paid to cooperation possibilities of supporting staff working with children.
A research proves the necessity of pedagogical correction form and special educational programme for children with difficulties of learning at comprehensive school that is impossible without successful cooperation with children, teachers and parents.
The key words: supporting staff, difficulties of learning, defects of learning, correction, differential work, individual work, research, data base, special educational programme, pedagogical correction programme.