Show simple item record

dc.contributor.authorVandzberga, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:37Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:37Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14371en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11932
dc.description.abstractAutore savam maģistra darbam ir izvēlējusies tēmu „Mūzikas skolas direktors pārmaiņu laikā”, jo 21. gadsimta sākumam raksturīga jauna sociālās un kultūras dzīves situācija, šāda situācija iezīmē arī jaunu pieeju mūzikas pedagoģijā un tās pētniecībā. Pētījuma mērķis ir, pamatojoties uz zinātniskajā literatūrā gūtajām atziņām un praktiskās pieredzes izpēti, izstrādāt piemērotāko profesionālās ievirzes mūzikas izglītības modeli 2010./2011.mācību gadam, balstoties uz mūzikas profesionālās ievirzes izglītības reformu krīzes laika Latvijā. Darba uzdevumi ir pētīt problēmas teorētiskās nostādnes; raksturot mūzikas profesionālās ievirzes izglītības reformas būtību, īpatnības un saturu krīzes laikā Latvijā; izzināt mūzikas skolas direktora darbības iespējas, vadot mūzikas profesionālās ievirzes mācību iestādi Latvijas kultūrpolitikas kontekstā pārmaiņu apstākļos; veikt gadījuma pētījumu, lai noskaidrotu mūzikas skolu vadītāju gatavību pārmaiņām izglītībā; izstrādāt profesionālās ievirzes mūzikas izglītības modeli 2010./2011.mācību gadam; analizēt un izvērtēt praktiskā pētījumā iegūtos rezultātus. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz dažādu autoru atziņām par vispārējās izglītības iestāžu vadību pārmaiņu procesos izglītībā pasaulē un Latvijā, izzinātas menedžmenta teoriju iespējas izglītības vadībā, analizēta kultūrizglītības loma 21.gadsimtā Latvijā, raksturota mūzikas profesionālās izglītības reforma krīzes laikā Latvijā, izzinātas mūzikas skolu direktoru darbības iespējas Latvijā kultūrpolitikas kontekstā pārmaiņu apstākļos. Pētījuma praktiskajā daļā izzinātas mūzikas skolas direktora darbības iespējas, vadot mūzikas profesionālās ievirzes mācību iestādi Latvijas kultūrpolitikas kontekstā pārmaiņu apstākļos. Pētnieciskās darbības rezultāti apstiprināja maģistra darbā izvirzīto hipotēzi. Atslēgas vārdi : kultūrizglītība, kultūrpolitika, menedžments, reforma. Maģistra darbs sastāv 4 daļām, literatūras saraksta, secinājumiem, anotācijas latviešu un angļu valodā, pielikumiem.en_US
dc.description.abstractFor her Master’s Thesis the author has chosen a theme “Music School Director in a Time of Change” because there is new situation in the social and culture life at the beginning of the 21st century. This situation also marks a new approach to music pedagogy and its research. The goal of this research is to develop the most appropriate model for professionally oriented music education for school year 2010/2011 based on lessons learned in the scientific literature and practical research, supported by the reform of professionally oriented music education in the time of crisis in Latvia. The tasks for the Thesis are as follows: to research the theoretical approaches of the problem; to describe the nature, characteristics and content of the reform of professionally oriented music education in the time of crisis in Latvia; to explore the options for managing professionally oriented music education institution in the context of culture politics of Latvia in the time of change; to take a case study in order to discover music school directors’ readiness for changes in education; to develop a model for professionally oriented music education for school year 2010/2011; to analyze and evaluate the results of the study case. The theoretical part of the research is based on knowledge of several authors on managing educational institutions in the world and in Latvia in the times of change. The author explored the possibilities of management theory in education leadership, analyzed the role of cultural education in Latvia of the 21st century, and researched possibilities of action for music school directors in the context of Latvian culture politics in the time of change. In the practical part of the research the author explored possibilities of action for music school director by leading a professionally oriented musical educational institution in the context of Latvian culture politics in the time of change. The results of research confirmed the hypothesis of the Master’s Thesis. Key words: management, culture politics, culture education, reform. The Master’s Thesis consists of four parts, bibliography, conclusions, annotations in Latvian and English, appendixes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleMūzikas skolas direktors pārmaiņu laikā.en_US
dc.title.alternativeDirector of a music school in a time of change.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record