Pirmskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība un tās pilnveidošanas iespējas.
Author
Kubile, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir izstrādāts par aktuālu un nozīmīgu tematu: „Pirmsskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība un tās pilnveidošanas iespējas”.
Ekonomiskās un politiskās pārmaiņas Latvijā būtiski ietekmē pirmsskolas izglītību. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, jāizvērtē situācija pirmsskolas izglītībā un jāapzinās kādu ceļu iet. Par pirmsskolas izglītības kvalitāti ļoti maz tiek runāts un domāts.
Sekmējot pirmsskolas izglītības iestādes attīstību, nozīmīgi nodrošināt izglītības kvalitāti pašvērtēšanas iespējas, vadības un pedagogu darba kvalitāti, profesionālo pilnveidi. Kvalitatīvas izglītības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādes attīstībā ir nozīmīga, lai nodrošinātu iestādes pastāvēšanu un bērnu sagatavošanu turpmākām mācībām skolā.
Maģistra darbā tiek izpētītas teorētiskās nostādnes par pirmsskolas izglītības sistēmas darbību Latvijā.
Praktiskajā daļā, pēc pētijumā apkopotajiem datiem, darba autore izstrādājusi ieteikumus metodiskā darba pilnveidošanai X pirmsskolas izglītības iestādē.
Nozīmīgākais Latvijas valstī būtu jāsakārto, vienota izglītības sistēmas darbība, jāizvirza vienotus mērķus pirmsskolas izglītības īstenošanā un izglītības kvalitātes paaugstināšanā. The Master's Thesis has been written about the topical and important theme of educational system in the first stage - pre-school education:” Improvement opportunities in methodical work and management in pre-school.”
Economical and political changes in Latvian education significantly affect pre-school. To achieve its objectives, assess the current situation in pre-school education and decide which way to go. Little is said and thought about the quality of pre-school education in a professional level.
Encouraging the development of pre-school institutions, providing a significant quality of education, opportunities for self-evaluation, leadership and teacher quality of work and professional development.Qualitative education contribution in the development of pre-school institutions is essential, to ensure independency of the institutions and children's preparation for further learning in the school.
In the Master’s Thesis had been researched the theoretical formulation of pre-school guidance system in Latvia.
In the practical part of the Paper, after collected data, the author of the Paper have made a methodical recommendations for the X pre-school institution improvement.
The most important for Latvian State – to arranged a common educational system, to raise common goals standards for pre-school realization, its evaluation and improvement in the quality of education.